Page 578 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 578
Ģtırmada yüksek rekabetçi avantaja sahip olduğu ve yamaçparaĢütünün sürdürülebilir bir aktivite
olduğu sonucuna ulaĢılmıĢtır.
Babadağ Hava Sporları Merkezi ve Rekreasyon Alanının girdi koĢulları yüksek olarak
belirlenmiĢtir. Girdi koĢulları içerisinde yer alan insan kaynakları, fiziksel kaynaklar ve altyapı
olanakları yüksek olarak belirlenmiĢtir. Ġnsan kaynaklarının nicelik ve niteliğini arttırmak amacıyla
pilotlara, yer hizmetlerinde çalıĢan görevlilere hizmet içi eğitim verilmelidir. Hizmet içi eğitim
konuları havacılık alanında mesleki eğitim, seminerler, yabancı dil eğitimi, Fethiye'nin tarihi ve
turistik değerleri vb. iliĢkin eğitimler verilmelidir. Girdi koĢulları kapsamında Babadağ'da bulunan beĢ
pist sayısı arttırılabilir. UçuĢ seviyesi yeterli olmayan pilotlar için daha alçak irtifalarda alternatif
pistler yapılabilir. Ayrıca kıĢ faaliyetlerinde kullanılmak üzere Tandem (çift kiĢi) ve Single (tek kiĢi)
uçuĢlar için üç yöne hakim 800-900 m. yükseklikte pistler açılabilir.
Babadağ Hava Sporları Merkezi ve Rekreasyon Alanının talep koĢulları yüksek olarak
belirlenmiĢtir. Talep koĢulları içerisinde yer alan iç ve dıĢ talep, gelir düzeyi, talep geliĢimi, talebin
örgütlenme biçimi, dağıtım sistemi, belirli coğrafi bölgeye bağımlılık unsurları yüksek rekabetçi
avantaj sağlamaktadır. Son zamanlarda talebin geliĢtirilmesi adına yamaçparaĢütünün trekking ile
birlikte bir ürün haline getirilerek pazarlama çabaları gerçekleĢtirileceği belirtilmiĢtir.
YamaçparaĢütünün diğer turizm ürünleri olan trekking, kitesurf, jeep safari, quadbike, kano, tekne turu
vb. ile desteklemeye devam etmeli ve yeni turizm ürünleri oluĢturmalıdırlar.
Ġlgili ve destekleyici endüstriler değiĢkeni Babadağ Hava Sporları Merkezi ve Rekreasyon
Alanına yüksek rekabetçi avantaj sağladığı belirlenmiĢtir. Ġlgili destekleyici kuruluĢlar arasında yer
alan aracılar, rekreasyon olanakları, yardım iĢletmeleri ve ulaĢtırma iĢletmeleri destinasyona yüksek
rekabetçi avantaj sağlamaktadır. Babadağ yamaçparaĢütü aktivitesinin tanınırlılığını arttırmak için
mevcutta yapılıyor olan ulusal ve uluslararası fuarlara katılım, internette pazarlama, organizasyon ve
festivallerin sayısı ve niteliği arttırılmalıdır.
ĠĢletme Stratejisi, Yapısı ve Yerel Rekabetin Babadağ Hava Sporları ve Rekreasyon
Merkezi'ne yüksek rekabet avantajı sağladığı belirlenmiĢtir. Babadağ'a yönelik tüketici algılamaları,
tanıtım, iĢbirliği, doluluk oranı, geleceğe yönelik projeler, Türkiye yamaçparaĢütü pazarı içinde
Babadağ'ın yeri ve yerel rekabet yüksek rekabet avantajına sahiptir. Babadağ Hava Sporları Merkezi
ve Rekreasyon Alanına yönelik mali destek projeleri baĢvuruları yapılarak altyapı ve tanıtımına
yönelik ivmeler kazandırılmalıdır.
Bu araĢtırmanın yamaçparaĢütü alanında Babadağ hakkında bilgi edinmek isteyen kiĢi ve
kurumlara yön göstermesi hedeflenmiĢtir. Babadağ Hava Sporları ve Rekreasyon Merkezi'nin yurt
dıĢındaki farklı yamaçparaĢütü destinasyonlarına yönelik rekabetçi avantajı değerlendirilebilir.
564
olduğu sonucuna ulaĢılmıĢtır.
Babadağ Hava Sporları Merkezi ve Rekreasyon Alanının girdi koĢulları yüksek olarak
belirlenmiĢtir. Girdi koĢulları içerisinde yer alan insan kaynakları, fiziksel kaynaklar ve altyapı
olanakları yüksek olarak belirlenmiĢtir. Ġnsan kaynaklarının nicelik ve niteliğini arttırmak amacıyla
pilotlara, yer hizmetlerinde çalıĢan görevlilere hizmet içi eğitim verilmelidir. Hizmet içi eğitim
konuları havacılık alanında mesleki eğitim, seminerler, yabancı dil eğitimi, Fethiye'nin tarihi ve
turistik değerleri vb. iliĢkin eğitimler verilmelidir. Girdi koĢulları kapsamında Babadağ'da bulunan beĢ
pist sayısı arttırılabilir. UçuĢ seviyesi yeterli olmayan pilotlar için daha alçak irtifalarda alternatif
pistler yapılabilir. Ayrıca kıĢ faaliyetlerinde kullanılmak üzere Tandem (çift kiĢi) ve Single (tek kiĢi)
uçuĢlar için üç yöne hakim 800-900 m. yükseklikte pistler açılabilir.
Babadağ Hava Sporları Merkezi ve Rekreasyon Alanının talep koĢulları yüksek olarak
belirlenmiĢtir. Talep koĢulları içerisinde yer alan iç ve dıĢ talep, gelir düzeyi, talep geliĢimi, talebin
örgütlenme biçimi, dağıtım sistemi, belirli coğrafi bölgeye bağımlılık unsurları yüksek rekabetçi
avantaj sağlamaktadır. Son zamanlarda talebin geliĢtirilmesi adına yamaçparaĢütünün trekking ile
birlikte bir ürün haline getirilerek pazarlama çabaları gerçekleĢtirileceği belirtilmiĢtir.
YamaçparaĢütünün diğer turizm ürünleri olan trekking, kitesurf, jeep safari, quadbike, kano, tekne turu
vb. ile desteklemeye devam etmeli ve yeni turizm ürünleri oluĢturmalıdırlar.
Ġlgili ve destekleyici endüstriler değiĢkeni Babadağ Hava Sporları Merkezi ve Rekreasyon
Alanına yüksek rekabetçi avantaj sağladığı belirlenmiĢtir. Ġlgili destekleyici kuruluĢlar arasında yer
alan aracılar, rekreasyon olanakları, yardım iĢletmeleri ve ulaĢtırma iĢletmeleri destinasyona yüksek
rekabetçi avantaj sağlamaktadır. Babadağ yamaçparaĢütü aktivitesinin tanınırlılığını arttırmak için
mevcutta yapılıyor olan ulusal ve uluslararası fuarlara katılım, internette pazarlama, organizasyon ve
festivallerin sayısı ve niteliği arttırılmalıdır.
ĠĢletme Stratejisi, Yapısı ve Yerel Rekabetin Babadağ Hava Sporları ve Rekreasyon
Merkezi'ne yüksek rekabet avantajı sağladığı belirlenmiĢtir. Babadağ'a yönelik tüketici algılamaları,
tanıtım, iĢbirliği, doluluk oranı, geleceğe yönelik projeler, Türkiye yamaçparaĢütü pazarı içinde
Babadağ'ın yeri ve yerel rekabet yüksek rekabet avantajına sahiptir. Babadağ Hava Sporları Merkezi
ve Rekreasyon Alanına yönelik mali destek projeleri baĢvuruları yapılarak altyapı ve tanıtımına
yönelik ivmeler kazandırılmalıdır.
Bu araĢtırmanın yamaçparaĢütü alanında Babadağ hakkında bilgi edinmek isteyen kiĢi ve
kurumlara yön göstermesi hedeflenmiĢtir. Babadağ Hava Sporları ve Rekreasyon Merkezi'nin yurt
dıĢındaki farklı yamaçparaĢütü destinasyonlarına yönelik rekabetçi avantajı değerlendirilebilir.
564