Page 573 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 573
adağ YamaçparaĢüt UçuĢ Yönergesi de bulunmaktadır. Babadağ yamaçparaĢütü merkezinde
hizmet veren çalıĢanların nitelik ve nicelik açısından yeterli olmaları Babadağ'ın "Ġnsan Kaynakları"
bağlamında yüksek rekabetçi avantaja sahip olduğunu göstermektedir.
Fiziksel Kaynaklar (+): Katılımcılar, Fethiye'nin sahip olduğu fiziksel kaynaklardan dolayı
Fethiye'nin doğa sporları için uygun bir destinasyon olduğunu belirtmiĢlerdir. Babadağ yamaçparaĢütü
merkezi sahip olduğu uçuĢ pistleri, yamaçparaĢütü amaçlı gelen turistlerin ilgilenebileceği diğer doğa
sporlarını deneyimleyebilecekleri aktivitelerin bulunması, ulaĢım, konaklama, yeme içme ve eğlence
imkânları açısından Babadağ'a yönelik fiziksel kaynakların rekabet üstünlüğü bakımından yüksek
olarak değerlendirilmiĢtir.
Altyapı (+): Babadağ YamaçparaĢütü merkezinde 1200m, 1700m, 1800m ve 1900m pistleri
olmak üzere 5 uçuĢ pisti bulunmaktadır. Söz konusu pistlere ulaĢımı sağlayan Babadağ yoluna parke
döĢenmiĢ ve atlayıĢ pistlerine alt yapı çalıĢmaları yapılmıĢtır. Dolayısı ile pist çeĢitliliği ve her
düzeydeki atlayıcıya seçenek sunması açısından Babadağ altyapı rekabet üstünlüğü yönünden yüksek
olarak değerlendirilmiĢtir.
TALEP KOġULLARI
Ġç ve DıĢ Talep Dağılımı (+): Fethiye Turizm DanıĢma Bürosu'ndan alınan bilgiye göre
Fethiye'yi 2012 yılında 650.000 yabancı, 600.000 yerli turist; 2013 yılında 650.000 yabancı, 650.000
yerli turist; 2014 yılında 650.000 yabancı, 650.000 yerli turist ziyaret etmiĢtir. Fethiye Güç Birliği
Turizm Tanıtım Ltd. ġti’den alınan bilgiye göre Babadağ yamaçparaĢütü merkezini ise 2012 yılında
62.133, 2013 yılında 74.782, 2014 yılında ise 92.494 kiĢi ziyaret etmiĢtir. Babadağ yamaçparaĢütü
merkezine gelen ziyaretçilerin milliyetlerine iliĢkin istatistiki bilgi toplanmayıp sadece giriĢlere göre
kiĢi sayısı hesaplanmaktadır. Babadağ'a gelen ziyaretçilerin yerli yabancı dağılımına iliĢkin soruya,
ortalama %70 yabancı, %30 yerli ziyaretçinin Babadağ yamaçparaĢütü merkezini tercih ettiği yanıtı
verilmiĢtir. Babadağ YamaçparaĢütü merkezi yerli ve yabancı ziyaretçiler tarafından tercih
edilmesinden dolayı İç ve Dış Talep Dağılımı rekabet üstünlüğü yönünden yüksek olarak
değerlendirilmiĢtir.
Ziyaretçilerin Gelir Düzeyi (+): GörüĢmeler bağlamında yamaçparaĢütü aktivitesini yapan
ziyaretçilerin üst ve orta gelir düzeyi ile henüz geliri olmayan yamaçparaĢütü kulübü öğrencileri
oldukları belirtilmiĢtir. Babadağ YamaçparaĢütü Merkezine gelen turistlerin gelir düzeyinin yüksek,
orta ve geliri olmayan kulüp öğrencilerinden oluĢarak çeĢitlilik göstermesi Babadağ'ın Ziyaretçilerin
Gelir Düzeyi yönünden rekabet üstünlüğünün yüksek olmasını sağlamaktadır.
Talebin GeliĢimi (+): Babadağ YamaçparaĢütü Merkezine olan ilgi her yıl artmaktadır. Söz
konusu artıĢa son zamanlarda gerçekleĢtirilen projeler katkı sağlamıĢtır. Ġstatistiklere de yansıyan talep
geliĢim faktörünün rekabet üstünlüğüne etkisi oldukça yüksektir.
Talebin Örgütlenme Biçimi ve Dağıtım Sistemi (+): Babadağ yamaçparaĢütü Merkezine
turistler iki farklı amaçla gelmektedirler. Birinci asıl amaç çekirdek ürün olan yamaçparaĢütü
aktivitesini yapmak amaçlı gelen turistlerdir. Babadağ'ı çekirdek ürün olarak gören turistler bireysel ya
559
hizmet veren çalıĢanların nitelik ve nicelik açısından yeterli olmaları Babadağ'ın "Ġnsan Kaynakları"
bağlamında yüksek rekabetçi avantaja sahip olduğunu göstermektedir.
Fiziksel Kaynaklar (+): Katılımcılar, Fethiye'nin sahip olduğu fiziksel kaynaklardan dolayı
Fethiye'nin doğa sporları için uygun bir destinasyon olduğunu belirtmiĢlerdir. Babadağ yamaçparaĢütü
merkezi sahip olduğu uçuĢ pistleri, yamaçparaĢütü amaçlı gelen turistlerin ilgilenebileceği diğer doğa
sporlarını deneyimleyebilecekleri aktivitelerin bulunması, ulaĢım, konaklama, yeme içme ve eğlence
imkânları açısından Babadağ'a yönelik fiziksel kaynakların rekabet üstünlüğü bakımından yüksek
olarak değerlendirilmiĢtir.
Altyapı (+): Babadağ YamaçparaĢütü merkezinde 1200m, 1700m, 1800m ve 1900m pistleri
olmak üzere 5 uçuĢ pisti bulunmaktadır. Söz konusu pistlere ulaĢımı sağlayan Babadağ yoluna parke
döĢenmiĢ ve atlayıĢ pistlerine alt yapı çalıĢmaları yapılmıĢtır. Dolayısı ile pist çeĢitliliği ve her
düzeydeki atlayıcıya seçenek sunması açısından Babadağ altyapı rekabet üstünlüğü yönünden yüksek
olarak değerlendirilmiĢtir.
TALEP KOġULLARI
Ġç ve DıĢ Talep Dağılımı (+): Fethiye Turizm DanıĢma Bürosu'ndan alınan bilgiye göre
Fethiye'yi 2012 yılında 650.000 yabancı, 600.000 yerli turist; 2013 yılında 650.000 yabancı, 650.000
yerli turist; 2014 yılında 650.000 yabancı, 650.000 yerli turist ziyaret etmiĢtir. Fethiye Güç Birliği
Turizm Tanıtım Ltd. ġti’den alınan bilgiye göre Babadağ yamaçparaĢütü merkezini ise 2012 yılında
62.133, 2013 yılında 74.782, 2014 yılında ise 92.494 kiĢi ziyaret etmiĢtir. Babadağ yamaçparaĢütü
merkezine gelen ziyaretçilerin milliyetlerine iliĢkin istatistiki bilgi toplanmayıp sadece giriĢlere göre
kiĢi sayısı hesaplanmaktadır. Babadağ'a gelen ziyaretçilerin yerli yabancı dağılımına iliĢkin soruya,
ortalama %70 yabancı, %30 yerli ziyaretçinin Babadağ yamaçparaĢütü merkezini tercih ettiği yanıtı
verilmiĢtir. Babadağ YamaçparaĢütü merkezi yerli ve yabancı ziyaretçiler tarafından tercih
edilmesinden dolayı İç ve Dış Talep Dağılımı rekabet üstünlüğü yönünden yüksek olarak
değerlendirilmiĢtir.
Ziyaretçilerin Gelir Düzeyi (+): GörüĢmeler bağlamında yamaçparaĢütü aktivitesini yapan
ziyaretçilerin üst ve orta gelir düzeyi ile henüz geliri olmayan yamaçparaĢütü kulübü öğrencileri
oldukları belirtilmiĢtir. Babadağ YamaçparaĢütü Merkezine gelen turistlerin gelir düzeyinin yüksek,
orta ve geliri olmayan kulüp öğrencilerinden oluĢarak çeĢitlilik göstermesi Babadağ'ın Ziyaretçilerin
Gelir Düzeyi yönünden rekabet üstünlüğünün yüksek olmasını sağlamaktadır.
Talebin GeliĢimi (+): Babadağ YamaçparaĢütü Merkezine olan ilgi her yıl artmaktadır. Söz
konusu artıĢa son zamanlarda gerçekleĢtirilen projeler katkı sağlamıĢtır. Ġstatistiklere de yansıyan talep
geliĢim faktörünün rekabet üstünlüğüne etkisi oldukça yüksektir.
Talebin Örgütlenme Biçimi ve Dağıtım Sistemi (+): Babadağ yamaçparaĢütü Merkezine
turistler iki farklı amaçla gelmektedirler. Birinci asıl amaç çekirdek ürün olan yamaçparaĢütü
aktivitesini yapmak amaçlı gelen turistlerdir. Babadağ'ı çekirdek ürün olarak gören turistler bireysel ya
559