Page 430 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 430
oğraflarını paylaşmışlardır. Bu durum, ziyaretçi ve veya turistlerin her ne kadar çevresine olumlu
deneyimler yaşadığına dair mesajlar vermeye çalışsa da doğanın ve tarihin bütünlüğünün ve
özgünlüğünün bozulmasını hoş karşılamadıkları, fotoğraflarıyla buna dikkat çekmek istediklerine
işaret edebilir.

Bunlara ek olarak denize kıyısı olan ve hamsi balığından yapılan çok çeşitli yemekler yapması

ile bilinen bu destinasyonda her ikisinin fotoğraflarına da pek nadir rastlanması dikkat çekicidir. Daha

önce de belirtildiği gibi seyahate çıkacak olanların kararlarını etkileyecek bu fotoğraflar destinasyonun

imajı açısından çok önemlidir. İncelenen fotoğraflarda diğer doğal, tarihi ve yerel unsurlarla

yakalanan özgün karede, denizin ve yerel yemeklerin eksikliği fark edilmektedir.

Bu araştırma yapılırken araştırmanın örnekleminin bir sosyal medya platformundan
alınmasından kaynaklanan bazı kısıtlar oluşmuştur. Örneklem üzerinde yeterince kontrol
sağlanamamış ve yine örneklem profili hakkında yeterli bilgiye ulaşılamamıştır. İleride yapılacak olan
çalışmalarda farklı nitel ve nicel yöntemlerden yararlanılarak ve farklı bölge ve destinasyonlara
uyarlanarak daha kapsamlı incelemeler yapılabilir.

KAYNAKÇA
ALBERS, Patricia C. ve William R. JAMES; (1988), “Travel Photography: A Methodological

Approach”, Annals of Tourism Research, 15(1), 134-158.

ALEGRE, Joaquin ve Jaume GARAU; (2010), “Tourist Satisfaction and Dissatisfaction”, Annals of
Tourism Research, 37(1): 52-73.

BAERENHOLDT, Joergen; Wolfgang FRAMKE; Jonas LARSEN; Michael HALDRUP; John
URRY; (2004), Performing Tourist Places (New Directions in Tourism Analysis), UK,
Ashgate Publising

BARNES, Stuart J.; Jan MATTSSON ve Flemming SORENSEN; (2014), “Destination Brand
Experience and Visitor Behavior: Testing a Scale in the Tourism Context”, Annals of
Tourism Research, 48: 121-139.

BARELSON, Bernard; (1952), Content Analysis In Communication Research, Free Press,
Glencoe.

BEARD, Jacob G. ve Mounir G. RAGHEB; (1983), " Measuring Leisure Motivation", Journal of
Leisure Research, 15(3), 219-228.

416
   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435