Page 428 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 428
Yöresel yemekler bu kategori altında az fotoğraflanan unsurlardan biri olmuştur. Oysaki
bölgede gerek hamsiden gerekse diğer bitkisel ve hayvansal ürünlerden elde edilen birçok yöresel
yemek çeşidi vardır.
Yerel halk, birçok fotoğrafa doğal haliyle yansımıştır, halk turistlerin dikkatini çekmek için
normal yaşantısını sahnelememiştir. Bu durum kültürel turizm açısından oldukça önemli olan otantizm
anlayışla bağdaşmaktadır (Çetin ve Bilgihan, 2015; Engeset ve Elvekrok, 2014; MacCannel, 2001).
Fotoğraflarda az sayıda şehir merkezi ve şehre dair görüntü bulunmaktadır. Bu bağlamda
ziyaretçi ve veya turistlerin şehir merkezlerinde az vakit geçirdikleri, buraları çekici ve etkileyici
bulmadıkları ya da farklı sebeplerle şehir merkezine dair fotoğrafları sitede paylaşmak istemedikleri
söylenebilir.
Turistik Olanaklar
Fotoğraflarda görülen otel, pansiyon, restoran, kafe, mönü, yol, harita ve rotalar, otogar,
rafting, kayak, doğa yürüyüşü gibi turistlerin konaklama, yeme-içme, ulaşım ve zevk almak gibi çeşitli
ihtiyaçlarını karşılayan imkanlar “Turistik Olanaklar” kategorisi altında bir araya getirilmiştir.
Fotoğraflarda konaklama tesislerine dair görülenler, ahşap oteller ve pansiyonlar, şehir merkezinde bir
betonarme otel binası, ahşap kayak tesisi ve pisti, birkaç tabela, bu ahşap konaklama tesislerine ait
temiz ve düzenli birkaç odadır. Restoran ve kafelerde katılımcılar tarafından az sayıda fotoğraflanan
öğeler olmuşlardır.
İncelenen fotoğraflarda turistik olanakların; doğa, tarihi yapılar ve yerel yaşam kadar ilgi
çekmediği görülmüştür. Fotoğraflananların ise çoğunlukla ahşap oteller ya da pansiyonlar olması ve
bunların kırsal alanlarda olması, yerel mimariye uygun konaklama tesislerinin daha çok dikkat çektiği
ve paylaşıldığı savını desteklemektedir.
Ziyaretçi(ler)-Turist(ler)
Turistin kendisinin ya da diğer turistlerin, yalnız ya da diğer turistlerle veya yerel halkla
beraber göründüğü fotoğraflar bu başlık altında toplanmıştır. Katılımcıların yarısından çoğunun
kendilerinin bulundukları fotoğrafları paylaşmadıkları görülmüştür. Diğer turistler de az fotoğraflanan
unsurlardan olmuşlardır. Yerel halk ve turistin bir arada göründüğü sadece birkaç kare mevcuttur.
Bourdieu (1990)’a göre turistlerin bizzat kendilerinin bulunduğu fotoğraflarda onları, göze
çarpan özelliklere sahip bir turistik çekicilik ile az görmek pek sık rastlanan bir durum değildir.
Genellikle söz konusu çekiciliğin arka planda, kendilerinin ön planda olduğu fotoğraf makinesi ile yüz
yüze pozlar verirler ki orada olduklarını kanıtlayabilsinler. Bu araştırma dahilindeki fotoğraflarda da
az sayıda buna benzer fotoğraf vardır. Ancak genellikle söz konusu çekicilik turistin kendisi olmadan,
bazen de yerel yaşam unsurlarıyla çekilmiştir. Burada turistlerin çoğunluğunun bir belgeselci gibi
414
bölgede gerek hamsiden gerekse diğer bitkisel ve hayvansal ürünlerden elde edilen birçok yöresel
yemek çeşidi vardır.
Yerel halk, birçok fotoğrafa doğal haliyle yansımıştır, halk turistlerin dikkatini çekmek için
normal yaşantısını sahnelememiştir. Bu durum kültürel turizm açısından oldukça önemli olan otantizm
anlayışla bağdaşmaktadır (Çetin ve Bilgihan, 2015; Engeset ve Elvekrok, 2014; MacCannel, 2001).
Fotoğraflarda az sayıda şehir merkezi ve şehre dair görüntü bulunmaktadır. Bu bağlamda
ziyaretçi ve veya turistlerin şehir merkezlerinde az vakit geçirdikleri, buraları çekici ve etkileyici
bulmadıkları ya da farklı sebeplerle şehir merkezine dair fotoğrafları sitede paylaşmak istemedikleri
söylenebilir.
Turistik Olanaklar
Fotoğraflarda görülen otel, pansiyon, restoran, kafe, mönü, yol, harita ve rotalar, otogar,
rafting, kayak, doğa yürüyüşü gibi turistlerin konaklama, yeme-içme, ulaşım ve zevk almak gibi çeşitli
ihtiyaçlarını karşılayan imkanlar “Turistik Olanaklar” kategorisi altında bir araya getirilmiştir.
Fotoğraflarda konaklama tesislerine dair görülenler, ahşap oteller ve pansiyonlar, şehir merkezinde bir
betonarme otel binası, ahşap kayak tesisi ve pisti, birkaç tabela, bu ahşap konaklama tesislerine ait
temiz ve düzenli birkaç odadır. Restoran ve kafelerde katılımcılar tarafından az sayıda fotoğraflanan
öğeler olmuşlardır.
İncelenen fotoğraflarda turistik olanakların; doğa, tarihi yapılar ve yerel yaşam kadar ilgi
çekmediği görülmüştür. Fotoğraflananların ise çoğunlukla ahşap oteller ya da pansiyonlar olması ve
bunların kırsal alanlarda olması, yerel mimariye uygun konaklama tesislerinin daha çok dikkat çektiği
ve paylaşıldığı savını desteklemektedir.
Ziyaretçi(ler)-Turist(ler)
Turistin kendisinin ya da diğer turistlerin, yalnız ya da diğer turistlerle veya yerel halkla
beraber göründüğü fotoğraflar bu başlık altında toplanmıştır. Katılımcıların yarısından çoğunun
kendilerinin bulundukları fotoğrafları paylaşmadıkları görülmüştür. Diğer turistler de az fotoğraflanan
unsurlardan olmuşlardır. Yerel halk ve turistin bir arada göründüğü sadece birkaç kare mevcuttur.
Bourdieu (1990)’a göre turistlerin bizzat kendilerinin bulunduğu fotoğraflarda onları, göze
çarpan özelliklere sahip bir turistik çekicilik ile az görmek pek sık rastlanan bir durum değildir.
Genellikle söz konusu çekiciliğin arka planda, kendilerinin ön planda olduğu fotoğraf makinesi ile yüz
yüze pozlar verirler ki orada olduklarını kanıtlayabilsinler. Bu araştırma dahilindeki fotoğraflarda da
az sayıda buna benzer fotoğraf vardır. Ancak genellikle söz konusu çekicilik turistin kendisi olmadan,
bazen de yerel yaşam unsurlarıyla çekilmiştir. Burada turistlerin çoğunluğunun bir belgeselci gibi
414