Page 777 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 777
TURİSTİK ÜRÜNLERİN PAZARLANMASI: INNSBRUCK VE GÜMÜŞHANE
ŞEHİRLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZİ

Bilal YALÇIN1

ÖZET
Şehirler birer marka olmalarının yanı sıra farklı turistik ürünleri ile ön plana çıkmaktadırlar. Turistik ürünlerin tasarımı ve
sunumu ile oluşturulan turistik değer şehirleri karşılaştırmak için bir ölçüt olarak kullanılabilir. Innsbruck ve Gümüşhane
şehirleri hem iklim hem de yüzey şekilleri bakımından birbirleriyle çok benzeşmektedir. Özellikle iki şehir de dağlar ile
çevrilidir ve şehirlerin ortalarından akarsu geçer. İki şehrin kıyaslaması (benchmarking) daha çok sahip olunan benzer doğal
kaynakların kullanımı üzerine yapılmıştır. Innsbruck’ta benzer turistik ürünlerin pazarlaması ve turizm sektörünün yerel
ekonomiye katkısı yüksek iken Gümüşhane’de düşüktür.
Anahtar Kelimeler: Dağlık bölge turizmi, kıyaslama, yöresel kalkınma

MARKETING OF TOURISTIC PRODUCTS: A COMPARATIVE ANALYSIS BETWEEN
CİTY OF INNSBRUCK AND GUMUSHANE

ABS TRACT
Cities are as well as being a brand come into prominence with different touristic products. It can be used as a benchmark to
compare the cities tourist value created by the design and presentation of the tourist product. Gumushane and city of
Innsbruck are very similar to each other in terms of both climate and the surface types. In particular, the two cities are
surrounded by the mountains and two rivers go through in the middle of the cities. The comparison of the two cities
(benchmarking) has been caried out on the use of natural resources more similar which they owned. M arketing of similar
touristic products and contribution of tourism industry to the local economy is low in Gumushane and high in Innsbruck.

Keywords: Tourism in mountain regions, benchmarking, local development

1 Yrd. Doç. Dr., Gümüşhane Üniversitesi Turizm Fakültesi, byalcin@gumushane.edu.tr

761
   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782