Page 320 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 320
GULAR VE YORUM

Araştırma kapsamında yapılan anket çalışmasında ilk olarak katılımcıların demografik

özellikleri ve diğer açıklayıcı sorular yer almaktadır. Araştırmaya katılanların cinsiyet, yaş, kaçıncı

Sınıfta okudukları, okullarında sürdürülebilirlik ya da çevre ile ilgili derslerinin olup olmadığı ve

kendilerinin bu dersleri alıp almadıklarına yönelik dağılımlar Tablo 1’de verilmiştir.
Tablo 1 incelendiğinde katılımcıların %58,7 inin (n=212) kadın, %41,3 unun (n=149) ise

erkek olduğu görülmektedir. Katılımcıların yaş dağılımına bakıldığında ise büyük çoğunluğunun

(%60,1 - n=217) 15-17 yaş aralığında olduğu görülmektedir. Katılımcıların yalnızca %5,8’i (n=21) 21-
23 yaş aralığını temsil etmektedir. 18-20 yaş aralığını oluşturanların oranı ise %34,1’dir (n=123).

Katılımcıların %45,4’ü (n=164) 9. sınıf öğrencisi iken, 10. sınıf öğrencilerinin sayısı %42,1 (n=152)

olarak gözlemlenmektedir.

Tablo 1. Katılımcıların Demografik Özellikleri ve Diğer Belirleyici Sorular

Değişken Kategori N %

Cin s iy et Kadın 212 58,7

Erkek 149 41,3

Yaş 15 – 17 217 60,1
Sınıfı
18– 20 123 34,1

21– 23 21 5,8

24 ve üzeri - -

9. Sınıf 164 45,4

10. Sınıf 152 42,1

11. Sınıf 45 12,5

12. Sınıf -

Okulunuzda Sürdürülebilirlik Evet 42 11,6
ya da çevre dersi var mı? Hayır 319 88,4
27 7,5
Sürdürülebilirlik ve Çevre Evet 334 92,5
Derslerini Alıyor musunuz? Hayır

“Okulunuzda sürdürülebilirlik ya da çevre dersleri var mı” sorusuna katılımcıların %11,6 sı (n

= 42) evet, % 88,4 ü (n= 319) hayır yanıtını verirken, “sürdürülebilirlik ve çevre derslerini alıyor

musunuz ?” sorusuna ise katılımcıların % 7,5’i (n=27 ) evet yanıtını verirken, %92,5’i (n= 334) ise
hayır yanıtını vermişlerdir. Bu durum liselerde sürdürülebilirlik ve çevre hususundaki derslerin

yetersizliğine ve katılımcıların sadece % 7,5 inin çevre ve sürdürülebilirlikle ilgili dersler aldıklarına

işaret etmektedir.

306
   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325