Page 320 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 320
GULAR VE YORUM
Araştırma kapsamında yapılan anket çalışmasında ilk olarak katılımcıların demografik
özellikleri ve diğer açıklayıcı sorular yer almaktadır. Araştırmaya katılanların cinsiyet, yaş, kaçıncı
Sınıfta okudukları, okullarında sürdürülebilirlik ya da çevre ile ilgili derslerinin olup olmadığı ve
kendilerinin bu dersleri alıp almadıklarına yönelik dağılımlar Tablo 1’de verilmiştir.
Tablo 1 incelendiğinde katılımcıların %58,7 inin (n=212) kadın, %41,3 unun (n=149) ise
erkek olduğu görülmektedir. Katılımcıların yaş dağılımına bakıldığında ise büyük çoğunluğunun
(%60,1 - n=217) 15-17 yaş aralığında olduğu görülmektedir. Katılımcıların yalnızca %5,8’i (n=21) 21-
23 yaş aralığını temsil etmektedir. 18-20 yaş aralığını oluşturanların oranı ise %34,1’dir (n=123).
Katılımcıların %45,4’ü (n=164) 9. sınıf öğrencisi iken, 10. sınıf öğrencilerinin sayısı %42,1 (n=152)
olarak gözlemlenmektedir.
Tablo 1. Katılımcıların Demografik Özellikleri ve Diğer Belirleyici Sorular
Değişken Kategori N %
Cin s iy et Kadın 212 58,7
Erkek 149 41,3
Yaş 15 – 17 217 60,1
Sınıfı
18– 20 123 34,1
21– 23 21 5,8
24 ve üzeri - -
9. Sınıf 164 45,4
10. Sınıf 152 42,1
11. Sınıf 45 12,5
12. Sınıf -
Okulunuzda Sürdürülebilirlik Evet 42 11,6
ya da çevre dersi var mı? Hayır 319 88,4
27 7,5
Sürdürülebilirlik ve Çevre Evet 334 92,5
Derslerini Alıyor musunuz? Hayır
“Okulunuzda sürdürülebilirlik ya da çevre dersleri var mı” sorusuna katılımcıların %11,6 sı (n
= 42) evet, % 88,4 ü (n= 319) hayır yanıtını verirken, “sürdürülebilirlik ve çevre derslerini alıyor
musunuz ?” sorusuna ise katılımcıların % 7,5’i (n=27 ) evet yanıtını verirken, %92,5’i (n= 334) ise
hayır yanıtını vermişlerdir. Bu durum liselerde sürdürülebilirlik ve çevre hususundaki derslerin
yetersizliğine ve katılımcıların sadece % 7,5 inin çevre ve sürdürülebilirlikle ilgili dersler aldıklarına
işaret etmektedir.
306
Araştırma kapsamında yapılan anket çalışmasında ilk olarak katılımcıların demografik
özellikleri ve diğer açıklayıcı sorular yer almaktadır. Araştırmaya katılanların cinsiyet, yaş, kaçıncı
Sınıfta okudukları, okullarında sürdürülebilirlik ya da çevre ile ilgili derslerinin olup olmadığı ve
kendilerinin bu dersleri alıp almadıklarına yönelik dağılımlar Tablo 1’de verilmiştir.
Tablo 1 incelendiğinde katılımcıların %58,7 inin (n=212) kadın, %41,3 unun (n=149) ise
erkek olduğu görülmektedir. Katılımcıların yaş dağılımına bakıldığında ise büyük çoğunluğunun
(%60,1 - n=217) 15-17 yaş aralığında olduğu görülmektedir. Katılımcıların yalnızca %5,8’i (n=21) 21-
23 yaş aralığını temsil etmektedir. 18-20 yaş aralığını oluşturanların oranı ise %34,1’dir (n=123).
Katılımcıların %45,4’ü (n=164) 9. sınıf öğrencisi iken, 10. sınıf öğrencilerinin sayısı %42,1 (n=152)
olarak gözlemlenmektedir.
Tablo 1. Katılımcıların Demografik Özellikleri ve Diğer Belirleyici Sorular
Değişken Kategori N %
Cin s iy et Kadın 212 58,7
Erkek 149 41,3
Yaş 15 – 17 217 60,1
Sınıfı
18– 20 123 34,1
21– 23 21 5,8
24 ve üzeri - -
9. Sınıf 164 45,4
10. Sınıf 152 42,1
11. Sınıf 45 12,5
12. Sınıf -
Okulunuzda Sürdürülebilirlik Evet 42 11,6
ya da çevre dersi var mı? Hayır 319 88,4
27 7,5
Sürdürülebilirlik ve Çevre Evet 334 92,5
Derslerini Alıyor musunuz? Hayır
“Okulunuzda sürdürülebilirlik ya da çevre dersleri var mı” sorusuna katılımcıların %11,6 sı (n
= 42) evet, % 88,4 ü (n= 319) hayır yanıtını verirken, “sürdürülebilirlik ve çevre derslerini alıyor
musunuz ?” sorusuna ise katılımcıların % 7,5’i (n=27 ) evet yanıtını verirken, %92,5’i (n= 334) ise
hayır yanıtını vermişlerdir. Bu durum liselerde sürdürülebilirlik ve çevre hususundaki derslerin
yetersizliğine ve katılımcıların sadece % 7,5 inin çevre ve sürdürülebilirlikle ilgili dersler aldıklarına
işaret etmektedir.
306