Page 442 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 442
una gidilebilir. Yine benzer şekilde, bu tür etkinliklerin tüm yıla ve farklı bölgelere yayılması,
zamanda ve mekânda yığılmaların önlenmesini sağlayabilecek bir fırsat olarak değerlendirilebilir.

Yöreye özgü kültürel unsurların, başka bir yerde tüketilme olanağının bulunmaması ve sadece
o bölgenin kültürü, tarihi ve çevresinin etkileşimi ile birlikte ortaya çıkması, ziyaretçilere eşsiz bir
deneyim sunmaktadır. İkamesinin bu denli güç bulunduğu kültürel miras konusunda öncelikle yerel
halk bilinçlendirilmeli ve yerel yönetimler, özel sektör paydaşları ile birlikte eşgüdümlü çalışmalar
yürütülmelidir.

Ayder Kardan Adam Şenliği kapsamında, yöreye ait yöresel ve geleneksel el sanatını içeren
ürünlerin üretilmesi, sergilenmesi ve tanıtılması bölgesel ve yerel kalkınma açısından da önem arz
etmektedir. Aynı zamanda, yörenin sahip olduğu diğer turistik ürünlerle entegre edilerek turistik ürün
şeklinde sunulması yörenin çekiciliğini de artırabilecektir.

KAYNAKÇA
ATAK, Onur (2009), Türk Turizminin Tanıtımında Festivallerin Yeri ve Önemi: Antalya Örneği,

İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
BİLGİLİ, Bilsen; Önder YAĞMUR ve Hakan YAZARKAN;(2012), “Turistik Ürün Olarak

Festivallerin Etkinlik ve Verimliliği Üzerine Bir Araştırma (Erzurum-Oltu Kırdağ Festivali
Örneği)”,Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 2(2), ss.117–124.
BOO, Soyoung; Miyoung KIM ve David L. JONES;(2009), “Comparative Analysis of Travel-Related
Characteristics Between Special Event Attendees and Non-Attendees in a Metropolitan City”,
Journal of Convention & EventTourism, 10(1), pp.50-71.
CHEN, Sandy C.; (2011), “Residents’ Perceptions of the Impact of Major Annual Tourism Events in
Macao: Cluster Analysis”, Journal of Convention & Event Tourism, 12(2), pp.106-128.
ÇELİK, Ayşe (2009), Destinasyon Pazarlama Unsuru Olarak Etkinlik Turizmi ve Etkileri – İstanbul
Örneği, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi,
Ankara.
ÇULHA, Osman; (2008), “Kültür Turizmi Kapsamında Destekleyici Turistik Ürün Olarak Deve
Güreşi Festivalleri Üzerine Bir Alan Çalışması”, Journal of Yasar University, 3(12),
ss.1827-1852.
EKİN, Yakın (2011), Etkinlik Turizmi Kapsamında Festivaller ve Antalya Altın Portakal Film
Festivali’nin Yerel Halk Üzerindeki Sosyal Etkileri Konulu Bir Araştırma, Akdeniz
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Antalya.
GÜL, Kudret; Barış ERDEM ve Melike GÜL; (2013), “Yerel Festivallerin Etkinliğine Bağlı Ziyaretçi
Kazanımları: Sındırgı Yağcıbedir Festivali Örneği”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi
ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), ss.213-239.

428
   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447