Page 563 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 563
lo 3. Araştırmaya Katılan Ziyaretçilerin Kalış Süreleri, Ziyaret Amaçları ve Bilgi
Kaynakları

Alaçatı’ya Geliş Nedeni Fre kans Oran

Festival 100 76,9

Tatil 23 17,7
İş 7 5,4

Konaklama Süresi Fre kans Oran
Günübirlik 56 43,1

1-2 gece 53 40,8

3-5 gece 19 14,6

5 geceden fazla 2 1,5

Konaklama Tesisi Fre kans Oran

Otel 46 35,4
Tablo 3 Devamı

Apart Otel 27 20,8
Arkadaş, Akraba Yanında 1 0,8
Fre kans Oran
Festival Haricinde Alaçatı’ya Gelme İsteği

Evet 92 70,8
Hayır 15 11,5

Bilmiyorum 23 17,7
Önümüzdeki Festival İçin Alaçatı’ya Gelme İsteği Fre kans Oran

Evet 83 63,8
Hayır 13 10,0

Bilmiyorum 34 26,2
Alaçatı Ot Festivali’ni Tavsiye Etme Eğilimi Fre kans Oran

Evet 118 90,8
Hayır 12 9,2

Bilgi Kaynakları Fre kans Oran
Arkadaş/Akraba Tavsiyesi 34 26,2

TV/Gazete/Dergi 10 7,7
İnternet/Sosyal Medya 63 48,5
Seyahat Acentası 23 17,7

Araştırmaya katılanların Alaçatı’yı ziyaret sebepleri incelendiğinde büyük çoğunluğun
(%76,9) festival için geldiği görülmektedir. Konaklama süreleri açısından değerIendirildiğinde
araştırmaya katılan ziyaretçilerin yarısına yakın bir kesimin (%43,1) günübirlik, %40,8’inin ise, bir
veya iki günlüğüne geldikleri görülmektedir. Ziyaretçilerin çoğunluğunun günübirlik gelmesinin en
büyük nedeni ise, festivale en fazla İzmir veya yakın çevre illerden katılım olmasıdır. Festivale gelip
konaklayanlar ise, daha çok otel ve apart otellerde konaklamayı tercih etmektedir. Alaçatı’ya festival
için gelip, festival harici de Alaçatı’yı ziyaret etmek isteyenlerin oranı ise, %70,8’dir. Bir sonraki
festivale katılmak isteyenlerin oranı ise, %63,8’dir. Alaçatı ot festivalini tavsiye etme eğilimini
ölçmek amacıyla sorulan soruya ise, katılımcılar yüksek bir oranda (%90,8) “evet” cevabı
vermişlerdir. Festivale katılan ziyaretçilerin festival hakkında aldıkları bilgi kaynakları ise, en çok
(%48,5) internet ve sosyal medya olarak göze çarpmaktadır.

549
   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568