Page 566 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 566
UÇ
Araştırmanın sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde ziyaretçiler; festivalin yerel halkın dışa
açılması, becerilerini ve yeteneklerini sergilemesi ve kazanç sağlaması açısından önemli bir unsur
olduğu noktasında birleşmektedir. Ayrıca, festivalin beldenin tanıtımı ve yerel kültürün korunması
açısından da önemli bir etken olduğu görüşü savunulmaktadır.
Araştırmaya katılanların, festival esnasında düzenlenen etkinliklerin yeterli olup olmadığı
konusunda kararsız oldukları gözlenirken, festival için yapılan tanıtımların yeterli düzeyde olduğunu
düşünenlerin sayısı fazladır. Sakin bir belde olarak bilinen Alaçatı’da festival esnasında da gürültü
düzeyinin rahatsız edici düzeyde olmadığı ve güvenlik açısından bir sorun olmaması da araştırmanın
sonuçları arasındadır.
Araştırmaya katılan ziyaretçilerin büyük çoğunluğu Alaçatı’ya ulaşım olanaklarının yeterli
olduğunu düşünmektedir. Fakat festival esnasında bölgede trafik yoğunluğu ve otopark sorunu
yaşanması ileride düzenlenecek olan festivaller için önlem alınması gereken konulardan bazılarıdır.
Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, festival için yapılan tanıtım ve etkinliklerin
artırılması, festivalin sınırlarının genişletilmesi ve Çeşme genelinde düzenlenerek tüm bölgeye
yayılması önerilmektedir. Ayrıca araştırmada saptanan otopark ve trafik sorunu yerel yönetimlerce ele
alınmalı ve festival esnasında otopark ve trafik sorununu gidermek üzere çözümler geliştirilmelidir.
Son olarak, ziyaretçiler festivalin beldenin tanıtımı açısından etkin bir rol oynadığını düşünmektedir.
Festivalin internet ve sosyal medya mecralarında daha aktif bir şekilde önceden tanıtılması kişi
sayısının artmasını ve beldenin daha fazla ziyaretçi tarafından bilinmesini sağlayacaktır.
KAYNAKÇA
Aksüt, M. (1996), Çeşme’de Denizyolu Turizm Ulaştırması, Yayımlanmamış Lisans Tezi, İzmir.
Allen, J., O’toole W., McDonnell I. ve Harris R.; (2005), Festival and Special Event Management
(3. Edition), John Wiley and Sons Ltd, Australia.
Atak, O. Türk Turizminin Tanıtımında Festivallerin Yeri ve Önemi: Antalya Örneği, Yayınlanmamış
Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
Bilgili, B., Yağmur, Ö. ve Yazarkan, H.; (2012), Turistik Ürün Olarak Festivallerin Etkinlik ve
Verimliliği Üzerine Bir Araştırma, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 2(2),
ss.117-124.
Çulha, O.; (2008), Kültür Turizmi Kapsamında Destekleyici Turistik Ürün Olarak Deve Güreşi
Festivalleri Üzerine Bir Alan Çalışması, Journal of Yaşar University, 3(12), ss.1827-1852.
Deery, M. ve Jago, L.; (2010), Social Impacts of Events and the Role of Anti-Social Behaviour,
International Journal of Event and Festival Management, 1(1), ss.8-28.
Dregde, D. ve Whitford, M.; (2011), Event Tourism Governance and The Public Sphere,
Journal of Sustainable Tourism, 19(4-5).
552
Araştırmanın sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde ziyaretçiler; festivalin yerel halkın dışa
açılması, becerilerini ve yeteneklerini sergilemesi ve kazanç sağlaması açısından önemli bir unsur
olduğu noktasında birleşmektedir. Ayrıca, festivalin beldenin tanıtımı ve yerel kültürün korunması
açısından da önemli bir etken olduğu görüşü savunulmaktadır.
Araştırmaya katılanların, festival esnasında düzenlenen etkinliklerin yeterli olup olmadığı
konusunda kararsız oldukları gözlenirken, festival için yapılan tanıtımların yeterli düzeyde olduğunu
düşünenlerin sayısı fazladır. Sakin bir belde olarak bilinen Alaçatı’da festival esnasında da gürültü
düzeyinin rahatsız edici düzeyde olmadığı ve güvenlik açısından bir sorun olmaması da araştırmanın
sonuçları arasındadır.
Araştırmaya katılan ziyaretçilerin büyük çoğunluğu Alaçatı’ya ulaşım olanaklarının yeterli
olduğunu düşünmektedir. Fakat festival esnasında bölgede trafik yoğunluğu ve otopark sorunu
yaşanması ileride düzenlenecek olan festivaller için önlem alınması gereken konulardan bazılarıdır.
Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, festival için yapılan tanıtım ve etkinliklerin
artırılması, festivalin sınırlarının genişletilmesi ve Çeşme genelinde düzenlenerek tüm bölgeye
yayılması önerilmektedir. Ayrıca araştırmada saptanan otopark ve trafik sorunu yerel yönetimlerce ele
alınmalı ve festival esnasında otopark ve trafik sorununu gidermek üzere çözümler geliştirilmelidir.
Son olarak, ziyaretçiler festivalin beldenin tanıtımı açısından etkin bir rol oynadığını düşünmektedir.
Festivalin internet ve sosyal medya mecralarında daha aktif bir şekilde önceden tanıtılması kişi
sayısının artmasını ve beldenin daha fazla ziyaretçi tarafından bilinmesini sağlayacaktır.
KAYNAKÇA
Aksüt, M. (1996), Çeşme’de Denizyolu Turizm Ulaştırması, Yayımlanmamış Lisans Tezi, İzmir.
Allen, J., O’toole W., McDonnell I. ve Harris R.; (2005), Festival and Special Event Management
(3. Edition), John Wiley and Sons Ltd, Australia.
Atak, O. Türk Turizminin Tanıtımında Festivallerin Yeri ve Önemi: Antalya Örneği, Yayınlanmamış
Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
Bilgili, B., Yağmur, Ö. ve Yazarkan, H.; (2012), Turistik Ürün Olarak Festivallerin Etkinlik ve
Verimliliği Üzerine Bir Araştırma, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 2(2),
ss.117-124.
Çulha, O.; (2008), Kültür Turizmi Kapsamında Destekleyici Turistik Ürün Olarak Deve Güreşi
Festivalleri Üzerine Bir Alan Çalışması, Journal of Yaşar University, 3(12), ss.1827-1852.
Deery, M. ve Jago, L.; (2010), Social Impacts of Events and the Role of Anti-Social Behaviour,
International Journal of Event and Festival Management, 1(1), ss.8-28.
Dregde, D. ve Whitford, M.; (2011), Event Tourism Governance and The Public Sphere,
Journal of Sustainable Tourism, 19(4-5).
552