Page 86 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 86
İZMDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKTE HALKLA İLİŞKİLER ÇALIŞMALARININ ÖNEMİ

Cevit YAVUZ 1

ÖZET
Turizm endüstrisi, dünyanın bir çok ülkesinde ekonomik ve sosyal etkilerinin çok yoğun yaĢandığı bir endüstridir. Her yıl
yaklaĢık bir milyar civarında insanın turizm hareketliliğine katılım sağladığı ve yaklaĢık bir trilyon dolarlık etkinliğin
gerçekleĢtiği turizm endüstrisi küresel ekonominin önemli bir parçasıdır. Günümüzde bu kadar büyük yoğunluğun yaĢandığı
turizm endüstrisinde sürdürülebilir olmak önem arz etmektedir. Sürdürülebilir olmayan turizm faaliyetlerinin uzun süreli
olmayacağı muhakkaktır. Turizm endüstrisinin sürekliliği turizm amaçlı kullanılan kaynakların korunması ve uygun
kullanılmasına bağlı olacaktır. Turizm endüstrisinde faaliyet gösteren turizm iĢletmelerinin; koruma-kullanma dengesini çok
iyi gözeterek tüketicilerin beklentilerine uygun, topluma ve çevreye duyarlı ürünler üretip hizmet vermesi, hem turizm
kaynaklarının korunmasına hem de tüketici nezdinde iyi bir imaj oluĢmasına imkan tanıyacaktır. Bu çalıĢmada, önemli bir
sektör olan turizm sektörünün sürdürülebilirliğinde, sektördeki tüm tarafların ve halkın bilinçlendirilmesinde halkla iliĢkiler
çalıĢmalarının gerekliliği ve ehemmiyeti üzerinde durulacaktır.

Anahtar kelimeler: Turizm, turizmde sürdürülebilirlik, halkla ilişkiler

THE IMPORTANCE OF PUBLIC RELATIONS STUDIES IN THE SUSTAINABILTY OF
TOURISM

ABSTRACT
Tourism industry is an industry in which the economic and social impacts of tourism are lived intensely in many countries in
the world. Every year approximately one billion people ensure participation in tourism activities and about one trillion dollars
are spent on tourism industry which is an important part of global economy. Nowadays, to implement/implementing
sustainable tourism is of vital importance for the tourism industry with the wide range of activities. It is certain that non-
sustainable tourism activities can not be long standing. Sustainable tourism development can be achieved by protecting the
resources and proper use of these resources. By observing a very good balance between protection and usage and producing
eco-friendly products suitable for the consumer expectations, the tourism businesses operating in the tourism sector will
enable both the protection of tourism resources and creating a good image for the consumers. In this study, while
implementing sustainable tourism, the necessity and importance of Public Relations studies are emphasized by raising
awareness of the people and all the sides in the tourism sector.

Key words:Tourism, sustainability of tourism, public relations

1 Doç.Dr., Ordu Üniversitesi Turizm ve Otel ĠĢl. Yüksek Okulu, yavuzcavit@hotmail.com

72
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91