Page 15 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 15
RKİYE’DE FAALİYET GÖSTEREN ZİNCİR OTEL İŞLETMELERİNİN
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK AÇISINDAN İNCELENMESİ

Şaban ESEN1

Esat KALAYCIOĞLU2

ÖZET
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de faaliyet gösteren zincir otel işletmelerinin (ulusal ve ulus ötesi) Kurumsal sosyal
Sorumluluk (KSS) yaklaşımları hakkında bilgi vermektir. Bu amaçla, belirlenen zincir otel işletmelerinin WEB sayfaları
üzerinden kurumsal sosyal sorumluluk beyanları incelenmiş olup, tesislerin hangi sosyal sorumluluk alanlarında
yoğunlaştıkları, yerli ve yabancı işletmelerin sosyal sorumluluk uygulamaları açısından bir farklılık olup olmadığı ve genel
olarak sosyal sorumluluk bilincinin otel işletmelerinde yaygın olup olmadığı araştırılmıştır. Bu çalışmada bünyesinde en az
1000 adet odaya sahip zincir veya gruba (64 adet) ait tesislerin sosyal sorumluluk alanındaki etkinlikleri incelenmiştir.

Veriler SP SS paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan SP SS analizlerinde yerli işletmelerle yabancı işletmeler
karşılaştırıldıklarında kurumsal sosyal sorumluluk açısından bir farklılığın olmadığı, genel olarak değerlendirildiğin zincir
otel işletmelerinde KSS faaliyetlerinin yeterli olmadığı ve KSS konularının, Çevre, eğitim, kültür ve sanat, toplumsal
duyarlılık, sosyal yardımlaşma alanlarında yoğunlaştığı saptanmıştır. Bu yönüyle çalışma turizm tesislerinde kurumsal sosyal
sorumluluk bilincinin gelişmesine katkı sağlamayı amaçlamaktadır.

Anahtar kelimeler: zincir otel, kurumsal sosyal sorumluluk, sosyal sorumluluk, turizm endüstrisi

AN INVESTIGATION OF CHAIN HOTELS OPERATING IN TURKEY IN TERMS OF
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY

ABS RACT
The purpose of this study is to provide information about the Corporate Social Responsibility (CSR) approaches of hotel
chain enterprises (national and transnational) operating in Turkey. For this purpose, the statements of corporate social
responsibility of the designated chain hotels were examined through the web page and it was researched what areas of social
responsibility they concentrated on, whether local and foreign enterprises differed in terms of social responsibility practices
and whether the consciousness of social responsibility was common in hotel chains. In this study, activities in the field of
social responsibility of hotel chains or groups (64) having at least 1,000 rooms were examined.

Data were analyzed with SPSS software package. As a result of the analyses performed using SP SS, it was discovered that
there wasn’t a difference in terms of corporate social responsibility when local enterprises were compared to foreign
enterprises, CSR activities in the hotel chains were not adequate when considered generally and CSR subjects concentrated
on the fields of environment, education, arts and culture, civic awareness and social solidarity.
The study aims at contributing to the development of corporate social responsibility in tourism facilities.

Keywords: hotel chains, corporate social responsibility, social responsibility, tourism industry

1 Doç.Dr., Bartın Üniversitesi, İİBF, İşletme Bölümü,Yönetim ve Organizasyon ABD, sabanesen@bartin.edu.tr
2 Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,İşletme ABD Yüksek Lisans Öğrencisi

1
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20