Page 388 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 388
Tablo 3: ZTM Ev Sahibi Toplumunun Ekonomik, Sosyal Ve Kültürel Sürdürülebilirlik
Matrisi
Odak Noktaları
1 2 3 456 7 8 9
Olumlu Olumlu Olumlu Olumsuz Olumlu Olumlu
A Olumlu Olumlu Olumlu - Olumlu - Olumsuz Olumlu Olumlu
Olumlu Olumlu Olumlu Olumsuz
BKatılımcılar Olumlu Olumlu Olumlu - Olumlu Olumsuz - -
Olumlu Olumlu Olumlu - Olumlu Olumlu
C - Olumlu - - Olumlu Olumlu
- - - - Olumlu Olumlu
D Olumlu Olumlu Olumlu Olumsuz - - Olumsuz Olumlu Olumlu
- Olumlu Olumlu
E - - - - Olumlu - -
- - - - -
F - Olumlu -
G ---
Gözlem
Doküman ---
Olumsuz - Olumsuz
Tablo 3‟te sonuçları görülen araĢtırma alt problemi 2‟de, ZTM‟nde gerçekleĢen turizm
aktivitelerinin ev sahibi topluma doğrudan ve dolaylı ekonomik katkısı, istihdama olan katkısı,
destinasyon kararlarına ev sahibi toplumun katılım durumu, ev sahibi toplumun ZTM‟nde ki turizm
endüstrisinin durumundan memnuniyet derecesi, ev sahibi toplumun sürdürülebilirlik konusundaki
farkındalık düzeyi, ZTM‟nde yürütülen faaliyetlere sağlanan teknik ve finansal destek durumu,
ZTM‟nde yerli üretici ve yerli üretimin desteklenmesi ile ilgili veriler elde edilmiĢtir. Sıralanan dokuz
odak noktası içerisinde ZTM‟nde ev sahibi toplumun destinasyon kararlarına katılımı, ev sahibi
toplumun sürdürülebilirlik konusundaki farkındalık düzeyi ve destinasyonda yürütülen faaliyetlere
sağlanan teknik ve finansal destekler en eksik faktörler olarak belirlenmiĢtir.
Tablo 4: Ziyaretçilerin ZTM İle İlgili Memnuniyet Düzeyleri Matrisi
Odak Noktaları
1 23 4
- -
A Olumlu Olumsuz - -
Olumlu -
BKatılımcılar Olumlu Olumsuz - -
Olumlu -
C Olumlu Olumsuz - -
- -
D Olumlu Olumsuz Olumsuz Olumsuz
- Olumsuz
E - Olumsuz
F Olumsuz Olumsuz
G Olumsuz -
Gözlem
Doküman Olumsuz Olumsuz
Olumsuz Olumsuz
Tablo 4‟te sonuçları görülen araĢtırma alt problemi 3‟te, ZTM destinasyon çekicilikleri,
ZTM‟ndeki destinasyon çekicilikleri ile ilgili tanıtım ve bilgi materyallerinin etkinliği, gerçekleĢtirilen
tanıtım ve iletiĢim çalıĢmalarının hedef pazara uygunluğu ve ZTM‟nde ki hassas alan farkındalığına
yönelik veriler elde edilmiĢtir. Sıralanan dört odak noktası içerisinde ZTM‟nin destinasyon
çekicilikleri ile ilgili yürütülen tanıtım ve iletiĢim çalıĢmaları en eksik faktör olarak belirlenirken
hassas alan farkındalığı ile ilgili elde edilen veriler kısıtlı, mevcut olanlar ise olumsuzdur.
Tablo 5: ZTM’nde Çevresel Sürdürülebilirlik Matrisi
Odak Noktaları
374
Matrisi
Odak Noktaları
1 2 3 456 7 8 9
Olumlu Olumlu Olumlu Olumsuz Olumlu Olumlu
A Olumlu Olumlu Olumlu - Olumlu - Olumsuz Olumlu Olumlu
Olumlu Olumlu Olumlu Olumsuz
BKatılımcılar Olumlu Olumlu Olumlu - Olumlu Olumsuz - -
Olumlu Olumlu Olumlu - Olumlu Olumlu
C - Olumlu - - Olumlu Olumlu
- - - - Olumlu Olumlu
D Olumlu Olumlu Olumlu Olumsuz - - Olumsuz Olumlu Olumlu
- Olumlu Olumlu
E - - - - Olumlu - -
- - - - -
F - Olumlu -
G ---
Gözlem
Doküman ---
Olumsuz - Olumsuz
Tablo 3‟te sonuçları görülen araĢtırma alt problemi 2‟de, ZTM‟nde gerçekleĢen turizm
aktivitelerinin ev sahibi topluma doğrudan ve dolaylı ekonomik katkısı, istihdama olan katkısı,
destinasyon kararlarına ev sahibi toplumun katılım durumu, ev sahibi toplumun ZTM‟nde ki turizm
endüstrisinin durumundan memnuniyet derecesi, ev sahibi toplumun sürdürülebilirlik konusundaki
farkındalık düzeyi, ZTM‟nde yürütülen faaliyetlere sağlanan teknik ve finansal destek durumu,
ZTM‟nde yerli üretici ve yerli üretimin desteklenmesi ile ilgili veriler elde edilmiĢtir. Sıralanan dokuz
odak noktası içerisinde ZTM‟nde ev sahibi toplumun destinasyon kararlarına katılımı, ev sahibi
toplumun sürdürülebilirlik konusundaki farkındalık düzeyi ve destinasyonda yürütülen faaliyetlere
sağlanan teknik ve finansal destekler en eksik faktörler olarak belirlenmiĢtir.
Tablo 4: Ziyaretçilerin ZTM İle İlgili Memnuniyet Düzeyleri Matrisi
Odak Noktaları
1 23 4
- -
A Olumlu Olumsuz - -
Olumlu -
BKatılımcılar Olumlu Olumsuz - -
Olumlu -
C Olumlu Olumsuz - -
- -
D Olumlu Olumsuz Olumsuz Olumsuz
- Olumsuz
E - Olumsuz
F Olumsuz Olumsuz
G Olumsuz -
Gözlem
Doküman Olumsuz Olumsuz
Olumsuz Olumsuz
Tablo 4‟te sonuçları görülen araĢtırma alt problemi 3‟te, ZTM destinasyon çekicilikleri,
ZTM‟ndeki destinasyon çekicilikleri ile ilgili tanıtım ve bilgi materyallerinin etkinliği, gerçekleĢtirilen
tanıtım ve iletiĢim çalıĢmalarının hedef pazara uygunluğu ve ZTM‟nde ki hassas alan farkındalığına
yönelik veriler elde edilmiĢtir. Sıralanan dört odak noktası içerisinde ZTM‟nin destinasyon
çekicilikleri ile ilgili yürütülen tanıtım ve iletiĢim çalıĢmaları en eksik faktör olarak belirlenirken
hassas alan farkındalığı ile ilgili elde edilen veriler kısıtlı, mevcut olanlar ise olumsuzdur.
Tablo 5: ZTM’nde Çevresel Sürdürülebilirlik Matrisi
Odak Noktaları
374