Page 384 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 384
ZİGANA TURİZM MERKEZİ’NİN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM KRİTERLERİ
ÇERÇEVESİNDE YEREL DESTİNASYON YÖNETİM ÖRGÜTLERİ TARAFINDAN
DEĞERLENDİRİLMESİ
Elif ACUNER1
ÖZET
ÇalıĢmada Zigana Turizm Merkezi‟nin (ZTM), Küresel Turizm Konseyi‟nin destinasyonlar için belirlediği küresel
sürdürülebilir turizm kriterleri doğrultusunda yerel destinasyon yönetim örgütleri tarafından nasıl değerlendirildiği analiz
edilmiĢtir. Destinasyon yönetim örgütleri; bir turistik destinasyonun bütün bir ürün olarak pazarlanmasından, tanıtımından ve
yönetiminden sorumlu organlardır. Dünya Turizm Örgütü, destinasyon yönetim örgütlerinin sıralanan üç kategoriden birine
dahil olduğunu belirtmektedir. Bu kategoriler; turizmin ulusal düzeyde pazarlanmasından ve yönetiminden sorumlu ulusal
turizm otoriteleri, il yada eyalet bazında bir coğrafi bölgenin turizm pazarlaması ve yönetiminden sorumlu bölgesel
destinasyon yönetim örgütleri ve ilçe yada kasaba gibi daha küçük coğrafi alanların turizm pazarlanmasından ve
yönetiminden sorumlu yerel destinasyon yönetim örgütleri Ģeklinde sıralanır. ÇalıĢmada nitel araĢtırma yöntemi
kullanılmıĢtır. ÇalıĢmanın deseni durum çalıĢmasıdır. ÇalıĢmanın evreni ZTM yerel destinasyon yönetim örgütüdür.
ÇalıĢmada veri toplamak için; görüĢme, doküman inceleme ve gözlem yöntemleri kullanılmıĢtır. ÇalıĢmada önce, araĢtırma
problemi ve alt problemleri geliĢtirilmiĢtir, daha sonra analiz birimi saptanmıĢ, çalıĢılacak durum tanımlanmıĢ ve araĢtırmaya
katılacak bireyler seçilmiĢtir. Ardından veriler toplanmıĢ, toplanan veriler alt problemlerle iliĢkilendirilmiĢ, veri analizleri
gerçekleĢtirilmiĢ ve elde edilen bulgular yorumlanarak raporlaĢtırılmıĢtır.
Anahtar Kelimeler: Zigana Turizm Merkezi, Sürdürülebilir Turizm Kriterleri, Destinasyon Yönetim Örgütleri.
ABSTRACT
In this study it is analyzed how Zigana Tourism Center is evaluated by local destination management organizations
according to global sustainable tourism criteria that is determined by Global Tourism Council for destinations. Destination
management organizations are the agencies that are responsible for managment, presentation and marketing of a touristic
destination as a whole product. World Tourism Organization suggests that destination management organizations are
included in three categories. These are; national tourism authorities that are responsible for marketing and management of
tourism at the national level, regional destination management organizations that are responsible for marketing and
management of a region at the province level and local destination management organizations that are responsible for
marketing and management of a districtor a town. In the study qualitative research method wasused. The design of the study
is casestudy. The population of the study is local destination management organization of Zigana Tourism Center. Interview,
document review and observation methods were used for data collecting. First the research problem and sub-problems were
developed, then the analysis unit was determined, the case was identified and the participants were chosen. Then data was
collected, collected data was associated with sub-problems, data was analysed and findings were commented and reported.
Key Words: Zigana Tourism Center, Sustainable Tourism Criteria, Destination Management Organizations.
1Yrd. Doç. Dr., Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Turizm Fakültesi Konaklama ĠĢletmeciliği Bilim Dalı Öğretim Üyesi,
elif.acuner@erdogan.edu.tr.
370
ÇERÇEVESİNDE YEREL DESTİNASYON YÖNETİM ÖRGÜTLERİ TARAFINDAN
DEĞERLENDİRİLMESİ
Elif ACUNER1
ÖZET
ÇalıĢmada Zigana Turizm Merkezi‟nin (ZTM), Küresel Turizm Konseyi‟nin destinasyonlar için belirlediği küresel
sürdürülebilir turizm kriterleri doğrultusunda yerel destinasyon yönetim örgütleri tarafından nasıl değerlendirildiği analiz
edilmiĢtir. Destinasyon yönetim örgütleri; bir turistik destinasyonun bütün bir ürün olarak pazarlanmasından, tanıtımından ve
yönetiminden sorumlu organlardır. Dünya Turizm Örgütü, destinasyon yönetim örgütlerinin sıralanan üç kategoriden birine
dahil olduğunu belirtmektedir. Bu kategoriler; turizmin ulusal düzeyde pazarlanmasından ve yönetiminden sorumlu ulusal
turizm otoriteleri, il yada eyalet bazında bir coğrafi bölgenin turizm pazarlaması ve yönetiminden sorumlu bölgesel
destinasyon yönetim örgütleri ve ilçe yada kasaba gibi daha küçük coğrafi alanların turizm pazarlanmasından ve
yönetiminden sorumlu yerel destinasyon yönetim örgütleri Ģeklinde sıralanır. ÇalıĢmada nitel araĢtırma yöntemi
kullanılmıĢtır. ÇalıĢmanın deseni durum çalıĢmasıdır. ÇalıĢmanın evreni ZTM yerel destinasyon yönetim örgütüdür.
ÇalıĢmada veri toplamak için; görüĢme, doküman inceleme ve gözlem yöntemleri kullanılmıĢtır. ÇalıĢmada önce, araĢtırma
problemi ve alt problemleri geliĢtirilmiĢtir, daha sonra analiz birimi saptanmıĢ, çalıĢılacak durum tanımlanmıĢ ve araĢtırmaya
katılacak bireyler seçilmiĢtir. Ardından veriler toplanmıĢ, toplanan veriler alt problemlerle iliĢkilendirilmiĢ, veri analizleri
gerçekleĢtirilmiĢ ve elde edilen bulgular yorumlanarak raporlaĢtırılmıĢtır.
Anahtar Kelimeler: Zigana Turizm Merkezi, Sürdürülebilir Turizm Kriterleri, Destinasyon Yönetim Örgütleri.
ABSTRACT
In this study it is analyzed how Zigana Tourism Center is evaluated by local destination management organizations
according to global sustainable tourism criteria that is determined by Global Tourism Council for destinations. Destination
management organizations are the agencies that are responsible for managment, presentation and marketing of a touristic
destination as a whole product. World Tourism Organization suggests that destination management organizations are
included in three categories. These are; national tourism authorities that are responsible for marketing and management of
tourism at the national level, regional destination management organizations that are responsible for marketing and
management of a region at the province level and local destination management organizations that are responsible for
marketing and management of a districtor a town. In the study qualitative research method wasused. The design of the study
is casestudy. The population of the study is local destination management organization of Zigana Tourism Center. Interview,
document review and observation methods were used for data collecting. First the research problem and sub-problems were
developed, then the analysis unit was determined, the case was identified and the participants were chosen. Then data was
collected, collected data was associated with sub-problems, data was analysed and findings were commented and reported.
Key Words: Zigana Tourism Center, Sustainable Tourism Criteria, Destination Management Organizations.
1Yrd. Doç. Dr., Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Turizm Fakültesi Konaklama ĠĢletmeciliği Bilim Dalı Öğretim Üyesi,
elif.acuner@erdogan.edu.tr.
370