Page 513 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 513
lo incelendiğinde yapılan regresyon analizi sonucunda katılımcıların ekoturizm

faaliyetinde bulundukları Ayder yaylasında müşteri tatminlerini etkileyeceği varsayılan algılanan

değer ve aktivite bağlılığı değişkenleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Yapılan analizde, algılanan

değer değişkeninin anlamlı (% 5 anlamlılık düzeyinde) olduğu (0,382), aktivite bağlılığı değişkeninin

ise %5 anlamlılık düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. Buna göre; H1 kabul
edilirken H2 kabul edilmemiştir.
Tablo 7: Katılımcıların Aktivite Bağlılığını Etkileyeceği Varsayılan Algılanan Değer Ölçeğine

Yönelik Regresyon Analizi

DeğiĢken B Standart Hata βt p Tolerance VIF

Sabit 4,659 0,140 33,253 0,000
Algılanan 0,045 0,030
Değer 0,078 1,480 0,140 1,000 1,000

R= ,078 R2= ,006 ∆R2= ,003 Durbin-Watson= 1,347

F(1,355)= 2,191 p< 0,140

Bağımlı Değişken: Aktivite Bağlılığı

Tabloda katılımcıların ekoturizm faaliyetinde bulundukları Ayder yaylasında aktivite

bağlılığını etkileyeceği varsayılan algılanan değer değişkeni arasındaki ilişki incelenmektedir. Yapılan

analizde, algılanan değer değişkeninin anlamlı (%5 anlamlılık düzeyinde) olmadığı tespit edilmiştir.

Buna göre; H3 kabul edilmemiştir.
Tablo 1: Katılımcıların Çevreye Duyarlı DavranıĢlarını Etkileyeceği Varsayılan DeğiĢkenlere

Yönelik Çoklu Regresyon Analizi

DeğiĢken B Standart Hata β t p Tolerance VIF
0,145 7,273 0,000
Sabit 3,282 0,451 0,848 1,179
Algılanan 0,134 0,051 2,646 0,009 0,987 1,013
Değer 0,843 1,186

Aktivite -0,052 0,083 -0,032 -0,627 0,531
Bağlılığı
MüĢteri 0,202 0,048 0,230 4,179 0,000
R2= ,099 ∆R2= ,091 Durbin-Watson= 1,728
Tatmini

R= ,314

F(3,353)= 12,872 p< 0,000

Bağımlı Değişken: Çevreye Duyarlı Davranış

Tabloda katılımcıların ekoturizm faaliyetinde bulundukları Ayder yaylasında çevreye duyarlı
davranışlarını etkileyeceği varsayılan; algılanan değer, aktivite bağlılığı ve müşteri tatmini
değişkenleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Yapılan analizde, algılanan değer ve müşteri tatmini,
değişkenlerinin ayrı ayrı anlamlı (% 5 anlamlılık düzeyinde) olduğu; aktivite bağlılığı değişkeninin ise
%5 anlamlılık düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca çevreye duyarlı
davranışa yönelik yapılan araştırma, Ayder yaylasında ekoturizm faaliyetinden bulunan bireylerin
çevreye duyarlı davranışlarının % 9’unu açıklamaktadır.

Ekoturizm faaliyetinde bulunan bireylerin çevreye duyarlı davranışlarını en çok etkileyen
değişkenin müşteri tatmini (0.230) olduğu anlaşılmaktadır. Diğer bir ifade ile müşteri tatminindeki bir

499
   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518