Page 513 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 513
lo incelendiğinde yapılan regresyon analizi sonucunda katılımcıların ekoturizm
faaliyetinde bulundukları Ayder yaylasında müşteri tatminlerini etkileyeceği varsayılan algılanan
değer ve aktivite bağlılığı değişkenleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Yapılan analizde, algılanan
değer değişkeninin anlamlı (% 5 anlamlılık düzeyinde) olduğu (0,382), aktivite bağlılığı değişkeninin
ise %5 anlamlılık düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. Buna göre; H1 kabul
edilirken H2 kabul edilmemiştir.
Tablo 7: Katılımcıların Aktivite Bağlılığını Etkileyeceği Varsayılan Algılanan Değer Ölçeğine
Yönelik Regresyon Analizi
DeğiĢken B Standart Hata βt p Tolerance VIF
Sabit 4,659 0,140 33,253 0,000
Algılanan 0,045 0,030
Değer 0,078 1,480 0,140 1,000 1,000
R= ,078 R2= ,006 ∆R2= ,003 Durbin-Watson= 1,347
F(1,355)= 2,191 p< 0,140
Bağımlı Değişken: Aktivite Bağlılığı
Tabloda katılımcıların ekoturizm faaliyetinde bulundukları Ayder yaylasında aktivite
bağlılığını etkileyeceği varsayılan algılanan değer değişkeni arasındaki ilişki incelenmektedir. Yapılan
analizde, algılanan değer değişkeninin anlamlı (%5 anlamlılık düzeyinde) olmadığı tespit edilmiştir.
Buna göre; H3 kabul edilmemiştir.
Tablo 1: Katılımcıların Çevreye Duyarlı DavranıĢlarını Etkileyeceği Varsayılan DeğiĢkenlere
Yönelik Çoklu Regresyon Analizi
DeğiĢken B Standart Hata β t p Tolerance VIF
0,145 7,273 0,000
Sabit 3,282 0,451 0,848 1,179
Algılanan 0,134 0,051 2,646 0,009 0,987 1,013
Değer 0,843 1,186
Aktivite -0,052 0,083 -0,032 -0,627 0,531
Bağlılığı
MüĢteri 0,202 0,048 0,230 4,179 0,000
R2= ,099 ∆R2= ,091 Durbin-Watson= 1,728
Tatmini
R= ,314
F(3,353)= 12,872 p< 0,000
Bağımlı Değişken: Çevreye Duyarlı Davranış
Tabloda katılımcıların ekoturizm faaliyetinde bulundukları Ayder yaylasında çevreye duyarlı
davranışlarını etkileyeceği varsayılan; algılanan değer, aktivite bağlılığı ve müşteri tatmini
değişkenleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Yapılan analizde, algılanan değer ve müşteri tatmini,
değişkenlerinin ayrı ayrı anlamlı (% 5 anlamlılık düzeyinde) olduğu; aktivite bağlılığı değişkeninin ise
%5 anlamlılık düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca çevreye duyarlı
davranışa yönelik yapılan araştırma, Ayder yaylasında ekoturizm faaliyetinden bulunan bireylerin
çevreye duyarlı davranışlarının % 9’unu açıklamaktadır.
Ekoturizm faaliyetinde bulunan bireylerin çevreye duyarlı davranışlarını en çok etkileyen
değişkenin müşteri tatmini (0.230) olduğu anlaşılmaktadır. Diğer bir ifade ile müşteri tatminindeki bir
499
faaliyetinde bulundukları Ayder yaylasında müşteri tatminlerini etkileyeceği varsayılan algılanan
değer ve aktivite bağlılığı değişkenleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Yapılan analizde, algılanan
değer değişkeninin anlamlı (% 5 anlamlılık düzeyinde) olduğu (0,382), aktivite bağlılığı değişkeninin
ise %5 anlamlılık düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. Buna göre; H1 kabul
edilirken H2 kabul edilmemiştir.
Tablo 7: Katılımcıların Aktivite Bağlılığını Etkileyeceği Varsayılan Algılanan Değer Ölçeğine
Yönelik Regresyon Analizi
DeğiĢken B Standart Hata βt p Tolerance VIF
Sabit 4,659 0,140 33,253 0,000
Algılanan 0,045 0,030
Değer 0,078 1,480 0,140 1,000 1,000
R= ,078 R2= ,006 ∆R2= ,003 Durbin-Watson= 1,347
F(1,355)= 2,191 p< 0,140
Bağımlı Değişken: Aktivite Bağlılığı
Tabloda katılımcıların ekoturizm faaliyetinde bulundukları Ayder yaylasında aktivite
bağlılığını etkileyeceği varsayılan algılanan değer değişkeni arasındaki ilişki incelenmektedir. Yapılan
analizde, algılanan değer değişkeninin anlamlı (%5 anlamlılık düzeyinde) olmadığı tespit edilmiştir.
Buna göre; H3 kabul edilmemiştir.
Tablo 1: Katılımcıların Çevreye Duyarlı DavranıĢlarını Etkileyeceği Varsayılan DeğiĢkenlere
Yönelik Çoklu Regresyon Analizi
DeğiĢken B Standart Hata β t p Tolerance VIF
0,145 7,273 0,000
Sabit 3,282 0,451 0,848 1,179
Algılanan 0,134 0,051 2,646 0,009 0,987 1,013
Değer 0,843 1,186
Aktivite -0,052 0,083 -0,032 -0,627 0,531
Bağlılığı
MüĢteri 0,202 0,048 0,230 4,179 0,000
R2= ,099 ∆R2= ,091 Durbin-Watson= 1,728
Tatmini
R= ,314
F(3,353)= 12,872 p< 0,000
Bağımlı Değişken: Çevreye Duyarlı Davranış
Tabloda katılımcıların ekoturizm faaliyetinde bulundukları Ayder yaylasında çevreye duyarlı
davranışlarını etkileyeceği varsayılan; algılanan değer, aktivite bağlılığı ve müşteri tatmini
değişkenleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Yapılan analizde, algılanan değer ve müşteri tatmini,
değişkenlerinin ayrı ayrı anlamlı (% 5 anlamlılık düzeyinde) olduğu; aktivite bağlılığı değişkeninin ise
%5 anlamlılık düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca çevreye duyarlı
davranışa yönelik yapılan araştırma, Ayder yaylasında ekoturizm faaliyetinden bulunan bireylerin
çevreye duyarlı davranışlarının % 9’unu açıklamaktadır.
Ekoturizm faaliyetinde bulunan bireylerin çevreye duyarlı davranışlarını en çok etkileyen
değişkenin müşteri tatmini (0.230) olduğu anlaşılmaktadır. Diğer bir ifade ile müşteri tatminindeki bir
499