Page 40 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 40
cirindeki partnerlerinin de sürdürülebilirlik performansları yapısal bir değerlendirmeye tabi
tutulmaktadır.

-Turizm ürünleri için uluslararası bir eko-etiket olan GreenKey, turizm sektöründeki
şirketlere verilen bir diploma özelliği taşımaktadır. GreenKey, bugüne kadar 45 ülkede 2100’den
fazla otel ve tesise verilmiştir.

-İngiltere ve İrlanda’nın ulusal sürdürülebilir turizm sertifikasyon programı olan GTBS,
2400’den fazla üyeye sahiptir. Ulusal Turizm ajansları tarafından desteklenen tek ulusal
sertifikasyon programıdır. Yeşil Turizmi tercih eden kuruluşlar, enerji ve su verimliliği, atık
yönetimi, satın alma, seyahat ve biyolojik çeşitlilik gibi alanlarda 145 kriterden oluşan katı
kurallara göre değerlendirilmektedir.

-Konaklama tesisleri sürdürülebilir kalkınma konusundaki kararlılıkları ve
performanslarına bağlı olarak Steinbock tarafından 1 ile 5 arasında “Oğlak” simgesi verilerek
belgelendirilmektedir. İsviçre orijinli bu etiket, otelin yönetim, ekonomi, çevre, sosyal sorumluluk,
bölge için değer ve kültür yaratma konularındaki başarılarını değerlendirilmektedir.

-Almanya’daki konaklama tesisleri, destinasyonlar ve diğer turizm şirketlerine verilen bir
etiket olan Viabono’nun “doğa yararı” için ön şartı, çevre ve doğanın el değmemiş olarak kalması
ve turizm ürünlerinin yüksek kaliteli olmasıdır.

- İsveç’te etik ilkelere bağlı ve yüksek kaliteli doğa turlarını belgelendiren Nature’s Best,
seyahat acenteleri birlikleri, arsa sahipleri, doğa koruma dernekleri, kâr amacı gütmeyen kuruluşlar,
kamu kurumları, turizm şirketleri ve diğer kuruluşların bir araya gelmesi sonucunda kurulmuştur.

-Estonya Ekoturizm Kalite Etiketi, kuruluşların yerel ekonomik kalkınmayı ve
Estonya’nın doğal ve kültürel mirasının korunmasını destekleyen seçenekleri tercih ettiklerini
göstermektedir.

-Alman hükümeti tarafından başlatılan ve geniş bir kullanım alanı olan The Blue Angel
sertifikası, bir ürün veya hizmete yönelik dört temel koruma hedefine odaklanmıştır.

-Sürdürülebilir seyahat ve turizm operatörlerinin sertifikasyon kuruluşlarından biri olan
Earthcheck’in 70 ülkede 1300’den fazla müşterisi bulunmaktadır.

II. TRAVELİFE ÖRNEĞİ
Turizm endüstrisinde büyüme sağlamanın sürdürülebilirliği dikkate alan hedeflerle olacağı
bir gerçektir. Bu nedenle son yirmi yıldır akademik tartışma boyutu olarak ele alınan
sürdürülebilirlik kavramına turizm işletmelerinin geliştirdiği ilkeler, etiketler, akreditasyon
programları ve sertifikalandırma süreci turizmde sağlıklı büyümenin ön şartı olarak da
görülmektedir. Dünyada turizmde bugüne kadar daha çok otel işletmeciliği içinde tartışılan
sertifikalandırma kavramı turizmin diğer paydaşları içinde de kendine ait kurallar, ilkeler ve
süreçler geliştirmeye başlamıştır. Bu açıdan bakıldığında seyahat acentaları ve tur operatörlerinin

26
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45