Page 43 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 43
llerin hangi yollarla tanıtabileceği anlatılmaktadır. Bu modülde ayrıca gıda ve çocukların cinsel
istismarı konularına da değinilmektedir. Turlar modülünde, turistlerin destinasyonda yaptığı çeşitli
faaliyet türlerinin etkilerini ele alınmaktadır. Yerel rehberler, tur liderleri ve yerel temsilciler
modülü yeterlilikler, çalışma koşulları ve kurumdaki çalışanların konuyla ilgileri
değerlendirilmektedir. Üçüncü boyutu destinasyon oluşturmaktadır. Destinasyonlar modülü,
turizmin destinasyonlar üzerindeki etkisini ve tur operatörlerinin nasıl olumlu bir etki
bırakabileceği konularını değerlendirmektedir. Dağlar, kentsel alanlar, kıyılar ve deniz turlar
bağlamında değerlendirilmektedir. Dördüncü boyutu müşteriler oluşturmaktadır. Müşteri iletişimi
modülü, müşterilerin tatil döngüsü boyunca kararları ve davranışlarının sürdürülebilirlik
bağlamında nasıl teşvik edebileceği anlatılmaktadır. Her bir modül turizmin en önemli etkilerini
değerlendirirken, seyahat işletmeleri kapsamında eylemler ve çözümler sunmaktadır. Ayrıca
modüller pratik uygulamaları yansıtırken, kampanyalar ve araçlar hakkında da fikir sunmaktadır.
Bu modüller bağlamında Travelife’ın temel şartlarını yerine getiren seyahat şirketleri, Travelife
partneri statüsünü kazanmaktadır.

Tablo 1. Travelife Sürdürülebilir Turizm Temaları ve Alt Temalar

1.S ürdülebilir Yönetim ve Yasalara Uyum

Şir1ket Bağlılığı Sürdürülebilirlik koordinatörünün atanması ve ekibiyle/kilit çalışanlarla birlikte Travelife
1.1 eğitimi alması, sürdürülebilirliğin yönetimin bir parçası haline getirilmesi, sürdürülebilirlik

politikası için gerekli kaynakların atanması, sürdürülebilirlik misyonunun tanımlanması,.

So1syal İşbirliği Sürdürülebilir turizme destek veren forum/çalışma gruplarıyla işbirliği, sürdürülebilir
1.2 uygulamaların çalışanlarla paylaşımı, şirketin sürdürülebilir girişimlere çalışanları ve müşterileri

aracılığıyla destek vermesi.

Te1mel Kilit tedarikçilerin sürdürebilir performansının gözden geçirilmesi, iyi uygulamalara uyum
1.3 Değerlendirme konusunda özdeğerlendirme yapılması.

Sü1rdürülebilirlik Üst yönetimce bir sürdürülebilir politikasının oluşturulması, bu polit ikanın çalışan ve halka

1.4 Politikası duy urulması.
Ey1lem Planı Travelife üzerinden bir eylem planının hazırlanması, çalışanların plana dahil edilmesi, ürün
geliştirme/kontrat müdürlerine gerekli kaynağın sağlanması.
1.5

İzl1eme, Sürdürülebilirlik politikasının değerlendirilmesi için Travelife üzerinde prosedürlerin
1.6 Değerlendirme geliştirilmesi, hedefler ve faaliyetler arasında uyumsuzlukların keşfedilmesi ve önlemler
alınması, çalışanlara düzenli bilgi verilmesi, gerekli kayıtların tutulması, alt şubelerin

Dı1ş Raporlama, performansının izlenmesi.
Sürdürülebilirlik koordinatörünün üst yönetime politika ve faaliyetleri raporlaması, ilerlemenin

1.7 İletişim iki yılda bir Travelife aracılığıyla raporlanması, kamuoyuna duyurulması.

Ya1salara Uyum, Dikkate alınması gereken yasal yükümlülüklerin (rüşvet, güvenlik, çalışma koşulları vb.) gözden
1.8 Adil Ticaret geçirilmesi, çalışma ve çevre alanlarında yaslara uyum ve düzeltici eylemler, etik kuralların

Uy gulamaları oluşturulması, adil rekabet, lobi gruplara katkıda bulunma.

2. İç Yönetim: S osyal Politikalar ve İnsan Hakları

Ey2lemler/ Çalışanlara örgütlenmesi hakkı sağlanması, toplu iş sözleşmesi, çalışanları zorla çalıştırmama,
2.1 Çözümler yazılı bir İK politikası, yazılı çalışma koşulları ve görev tanımları, geçimi sağlayacak maaş,

fazla mesai durumunda ödeme veya izin, sağlık sigortası, hamilelik ve doğum programlarının
uygulanması, çalışanların ferdi kaza/engellilik riski sigortası, emeklilik programı, tatil hakkı,

hastalık izni, ek faydalar(kar paylaşımı vb.), sağlık ve güvenlik politikası, çalışanlara eşit fırsat

sağlanması ve ayrımcılığın önlenmesi, çocuk işçiliği, şikâyet prosedürleri, yönetime itiraz

hakkı, disiplin prosedürlerinin bulunması, esnek çalışma saatleri, çalışan memnuniyeti ölçümü,

çalışanlara eğitim imkanı, öğrencilere staj hakkı.
3. İç Yönetim: Çevre ve Toplum İlişkileri

Ey3lemler/ Tek kullanımlık/tüketilebilir maddelerin azaltılması, sürdürülebilir satın alma (gıda, içecek, sarf
3.1 Çözümler mlz.),sürdürülebilir ofis malzemesi/geri dönüşümlü kağıt kullanımı, tasarruf sağlayıcı yazıcı
modu, yerel üretim/sürdürebilir içecek/ikram malzemesi/eşantiyonlar, toptan satın alma, eko-

etiket sertifikalı temizlik malzemeleri, çevre dostu promosyon malzemeleri, enerji azaltımı

29
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48