Page 414 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 414
GULAR
A. Yorumcuların Sosyo-Demografik Özellikleri
Tablo 1’de görüldüğü gibi, yorumcuların çoğunluğunun erkek oldukları tespit edilmiştir. 18-24
yaş arası grup hariç olmak üzere, yapılan yorumların hemen hemen eşit olarak diğer yaş grupları
tarafından paylaşıldığı görülmektedir. Yorumların üçte ikisi iç pazar, kalan kısmı ise dış pazar (özellikle
Almanlar, İtalyanlar, Avustralyalılar ve Suudi Arabistanlılar) tarafından yazıldığı belirlenmiştir. Sıklıkla
seyahat katılmaları ve daha fazla konaklama yapmaları nedeniyle, iş amacıyla seyahat yapanların daha
deneyimli ve talepkar müşteriler olduklarını varsaymak mümkündür. Bunun doğal sonucu olarak, bu
çalışmada, yorumcuların çoğunun iş seyahati yapanlardan oluştukları görülmektedir.
Tablo 1: E-yorumcuların Demografik Özellikleri
Cins iyet Sayı Oranı %
63 61.2
Erkek 40 38.8
Kadın 52 33.5
Belirtilmemiş
Yaş 1 1.4
28 38.4
18-24 23 31.5
21 28.8
25-34 82 52.9
35-49 96 66.2
49 33.8
50-64 10 6.5
Belirtilmemiş
36 26.5
Pazar 32 23.5
İç Pazar 29 21.3
Dış Pazar 29 21.3
Belirtilmemiştir 10 7.4
19 12.2
Konaklama tipi
İş seyahati
Çift olarak
Aile ile
Arkadaşlar ile
Yalnız
Belirtilmemiştir
Ortalama olarak, her kullanıcının (yorumcu) 24 yorum ve bu yorumların yaklaşık 11 tanesinin
otel işletmeleri hakkında yaptığı tespit edilmiştir. Bu sonuç, incelenen yorumların güvenilirliğini
artırmaktadır (Keates, 2007).
B. Yorumların İncelenmesi
Uygulanan içerik analizi sonucunda, incelenen yorumlardan, 684 adet nitelik belirlenmiştir. Bu
niteliklerin 464’ünün (% 67,8) olumlu ve 220’sinin ise (% 32,2) olumsuz olduğu bulunmuştur. Tablo 2’de
400
A. Yorumcuların Sosyo-Demografik Özellikleri
Tablo 1’de görüldüğü gibi, yorumcuların çoğunluğunun erkek oldukları tespit edilmiştir. 18-24
yaş arası grup hariç olmak üzere, yapılan yorumların hemen hemen eşit olarak diğer yaş grupları
tarafından paylaşıldığı görülmektedir. Yorumların üçte ikisi iç pazar, kalan kısmı ise dış pazar (özellikle
Almanlar, İtalyanlar, Avustralyalılar ve Suudi Arabistanlılar) tarafından yazıldığı belirlenmiştir. Sıklıkla
seyahat katılmaları ve daha fazla konaklama yapmaları nedeniyle, iş amacıyla seyahat yapanların daha
deneyimli ve talepkar müşteriler olduklarını varsaymak mümkündür. Bunun doğal sonucu olarak, bu
çalışmada, yorumcuların çoğunun iş seyahati yapanlardan oluştukları görülmektedir.
Tablo 1: E-yorumcuların Demografik Özellikleri
Cins iyet Sayı Oranı %
63 61.2
Erkek 40 38.8
Kadın 52 33.5
Belirtilmemiş
Yaş 1 1.4
28 38.4
18-24 23 31.5
21 28.8
25-34 82 52.9
35-49 96 66.2
49 33.8
50-64 10 6.5
Belirtilmemiş
36 26.5
Pazar 32 23.5
İç Pazar 29 21.3
Dış Pazar 29 21.3
Belirtilmemiştir 10 7.4
19 12.2
Konaklama tipi
İş seyahati
Çift olarak
Aile ile
Arkadaşlar ile
Yalnız
Belirtilmemiştir
Ortalama olarak, her kullanıcının (yorumcu) 24 yorum ve bu yorumların yaklaşık 11 tanesinin
otel işletmeleri hakkında yaptığı tespit edilmiştir. Bu sonuç, incelenen yorumların güvenilirliğini
artırmaktadır (Keates, 2007).
B. Yorumların İncelenmesi
Uygulanan içerik analizi sonucunda, incelenen yorumlardan, 684 adet nitelik belirlenmiştir. Bu
niteliklerin 464’ünün (% 67,8) olumlu ve 220’sinin ise (% 32,2) olumsuz olduğu bulunmuştur. Tablo 2’de
400