Page 449 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 449
KETİCİ TÜKETİCİ
Pazarlama mesaj ve anlamları
Pazarlama mix elementleri
PAZARLAMACI
Ş ekil- 1- Organik Tüketiciler Arası Etki Modeli
(Kaynak: Kozinets ve ark., Networked Narratives: UnderstandingWord-of-Mouth Marketing in Online
Communities, 2010: 72)
Modelde ağızdan ağıza iletişim bir tüketiciden diğerine direk olarak etkileme, harekete
geçirme olmaksızın ortaya çıktığı için organik olarak ifade edilmektedir. Tüketicilerden tüketicilere
tek taraflı veri aktarımının söz konusu olduğu modelde temel amaç söz konusu ucuz hizmet için
diğerlerini uyarmak ya da yardım etme isteğidir (Kozinets ve ark. 2010: 72).
TÜKETİCİ
KANAAT Pazarlama mesaj ve anlamları TÜKETİCİ
ÖNDERLERİ TÜKETİCİ
İndirek reklam Pazarlama mix elementleri
ve tanıtımların etkisi PAZARLAMACI
Ş ekil- 2- Çizgisel Pazarlamacı Etki Modeli
(Kaynak: Kozinets, Networked Narratives: Understanding Word-of-Mouth Marketing in Online
Communities, 2010: 72)
435
Pazarlama mesaj ve anlamları
Pazarlama mix elementleri
PAZARLAMACI
Ş ekil- 1- Organik Tüketiciler Arası Etki Modeli
(Kaynak: Kozinets ve ark., Networked Narratives: UnderstandingWord-of-Mouth Marketing in Online
Communities, 2010: 72)
Modelde ağızdan ağıza iletişim bir tüketiciden diğerine direk olarak etkileme, harekete
geçirme olmaksızın ortaya çıktığı için organik olarak ifade edilmektedir. Tüketicilerden tüketicilere
tek taraflı veri aktarımının söz konusu olduğu modelde temel amaç söz konusu ucuz hizmet için
diğerlerini uyarmak ya da yardım etme isteğidir (Kozinets ve ark. 2010: 72).
TÜKETİCİ
KANAAT Pazarlama mesaj ve anlamları TÜKETİCİ
ÖNDERLERİ TÜKETİCİ
İndirek reklam Pazarlama mix elementleri
ve tanıtımların etkisi PAZARLAMACI
Ş ekil- 2- Çizgisel Pazarlamacı Etki Modeli
(Kaynak: Kozinets, Networked Narratives: Understanding Word-of-Mouth Marketing in Online
Communities, 2010: 72)
435