Page 733 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 733
ilişkisine istinaden, çevre ile ilgili faaliyetlere daha fazla eğilmeli ve sosyal sorumlulukları
içerisinde yatırımlarını bu alana da yöneltmeleri gerekmektedir.
Otel işletmecilerinin ve çalışanlarının KSS çalışmaları ve faydaları hakkında
bilgilendirilmeleri ve cesaretlendirilmeleri gerekmektedir.
KSS çalışmalarının Türkiye'deki zincir otellerde henüz yeni yeni uygulanmaya başlandığı göz
önüne alındığında ilerleyen yıllarda daha fazla önem verileceği düşünülmektedir. Çalışmanın KSS
çalışmalarını ortaya koyması, diğer bağımsız ve zincir otellerin yapmakta oldukları ve yapacakları
faaliyetler için teşvik niteliğinde olabileceği ve daha sonraki çalışmalarda otel yönetici ve
çalışanlarının KSS hakkındaki duyarlılıkları ve bilgileri üzerinde araştırmalar yapılması için kaynak
bir çalışma niteliğinde olabileceği düşünülmektedir.
KAYNAKÇA
AKTAN, Coşkun Can; (1999), Meslek Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk, İstanbul: Arı Düşünce ve
Toplumsal Gelişim Derneği.
AKTAN, Coşkun Can; Deniz BÖRÜ; (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, içinde: C.C.Aktan
(Ed), Kurumsal Kültür, Ankara: SPK Yayını, 32s.
AKŞAK, E.O. ve Ş. A. DUMAN (2014). Türkiye’de Telekomünikasyon Sektöründe İnternet
Üzerinden Örgütsel Kimlik İnşasında Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Rolü, İletişim
Kuram ve Araştırma Dergisi, S:38, ss. 133-148.
ARGÜDEN, Yılmaz; (2002). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul: Rota Yayın Yapım.
ATEŞOĞLU, İrfan, Ali TÜRKER; (2010). Konaklama İşletmelerinin Sosyal Sorumluluk
Faaliyetlerine Yaklaşımı: Muğla İli Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve
İdari Bilimler Fakülte Dergisi, C:15, S.3, s.207-226.
CARROL, A.,Barry; (1991). ThePyramid of Corporate Social Responsibility: Towardthe Moral
Management of Organizaional Stakeholders, Business Horizons, 39-48.
CRETS, Stefan; (2012). KSS Söyleşileri, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Dergisi, S:1, ss.8-11
DAWAR, Niraj, Jacob KLEİN; (2004). Corporate Social Responsibility And Consumers
Attributionsand Brand Evaluations İn A Product- Harm Crisis, Research Marketing, s203-
217.
KOTLER, Philip, Gerald ZALTMAN; (1971). Social Marketing: An Approachto Planned Social
Change, Journal of Marketing. Vol:35, pp.3-12.
içerisinde yatırımlarını bu alana da yöneltmeleri gerekmektedir.
Otel işletmecilerinin ve çalışanlarının KSS çalışmaları ve faydaları hakkında
bilgilendirilmeleri ve cesaretlendirilmeleri gerekmektedir.
KSS çalışmalarının Türkiye'deki zincir otellerde henüz yeni yeni uygulanmaya başlandığı göz
önüne alındığında ilerleyen yıllarda daha fazla önem verileceği düşünülmektedir. Çalışmanın KSS
çalışmalarını ortaya koyması, diğer bağımsız ve zincir otellerin yapmakta oldukları ve yapacakları
faaliyetler için teşvik niteliğinde olabileceği ve daha sonraki çalışmalarda otel yönetici ve
çalışanlarının KSS hakkındaki duyarlılıkları ve bilgileri üzerinde araştırmalar yapılması için kaynak
bir çalışma niteliğinde olabileceği düşünülmektedir.
KAYNAKÇA
AKTAN, Coşkun Can; (1999), Meslek Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk, İstanbul: Arı Düşünce ve
Toplumsal Gelişim Derneği.
AKTAN, Coşkun Can; Deniz BÖRÜ; (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, içinde: C.C.Aktan
(Ed), Kurumsal Kültür, Ankara: SPK Yayını, 32s.
AKŞAK, E.O. ve Ş. A. DUMAN (2014). Türkiye’de Telekomünikasyon Sektöründe İnternet
Üzerinden Örgütsel Kimlik İnşasında Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Rolü, İletişim
Kuram ve Araştırma Dergisi, S:38, ss. 133-148.
ARGÜDEN, Yılmaz; (2002). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul: Rota Yayın Yapım.
ATEŞOĞLU, İrfan, Ali TÜRKER; (2010). Konaklama İşletmelerinin Sosyal Sorumluluk
Faaliyetlerine Yaklaşımı: Muğla İli Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve
İdari Bilimler Fakülte Dergisi, C:15, S.3, s.207-226.
CARROL, A.,Barry; (1991). ThePyramid of Corporate Social Responsibility: Towardthe Moral
Management of Organizaional Stakeholders, Business Horizons, 39-48.
CRETS, Stefan; (2012). KSS Söyleşileri, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Dergisi, S:1, ss.8-11
DAWAR, Niraj, Jacob KLEİN; (2004). Corporate Social Responsibility And Consumers
Attributionsand Brand Evaluations İn A Product- Harm Crisis, Research Marketing, s203-
217.
KOTLER, Philip, Gerald ZALTMAN; (1971). Social Marketing: An Approachto Planned Social
Change, Journal of Marketing. Vol:35, pp.3-12.