Page 730 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 730
KSS, sosyal değişim ve kurumsal yönetim müşterek olarak şirketlerin kimliğini
şekillendirmekte ve gittikçe artan bir şekilde günümüzün en başarılı şirketlerinin iş stratejilerine de
entegre edilebilmektedir (Crets, 2012; 8). Özellikle internet ve kurumsal web siteleri örgütsel kimlik
inşası ve bunun hedef kitlelere iletilmesi açısından kurumlar için çok kıymetli araçlar haline gelmiştir
(Aksak ve Duman, 2014:134). Dolayısıyla zincir otel işletmeleri de web sitelerinde kurumsal sosyal
sorumluluk projelerini müşteriler ile paylaşarak potansiyel müşterileri etkilemek ve işletme çevresi ile
paylaşımlarını arttırmak istemektedir.

ZİNCİR KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN SOSYAL SORUMLULUK
PROJELERİ ARAŞTIRMASI

Yaklaşık olarak son 30 yılda, dünya konaklama sektöründe en hızlı büyüyen pazarların
başında gelen Türkiye, aynı zamanda, uluslararası ölçekte görülen grup ve zincir yapılanmasında da
öne çıkmaya başlamıştır (Türkiye Grup ve Zincir Oteller Gelişim Endeksi, 2014; 2). Bütün
işletmelerin sürdürülebilir gelişmeye katkıda bulunabilmeleri için bir yandan ekonomik gelişmeye
katkıda bulunup rekabetçi yönlerini arttırırken bir yandan da doğal çevreyi koruma, sosyal
sorumluluklarına ve tüketici haklarına önem vermeleri gerekmektedir.

Türkiye'deki zincir konaklama işletmelerinin KSS faaliyetleri incelendiğinde, otel
işletmeleri ile yerel yönetimler arasında sağlanan işbirlikleri sayesinde genellikle turistik bölgenin
çevre düzenlemesinin yapılması, o bölgedeki okullara katkıda bulundukları görülmektedir (Ateşoğlu
ve Türker, 2010: 214). Çalışma da Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB)
Araştırma Birimi tarafından gerçekleştirilen Grup Oteller Gelişim Endeksi (GHG Index) 2014
Araştırması bulgularına göre gelişmişlik düzeyine göre ilk on zincir otelin kurumsal sosyal sorumluluk
çalışmaları kurumsal web siteleri ve internet haberleri içerik analizi ile incelenmiştir. Endekste
belirtilen zincir oteller sıralaması şöyledir;

1) Divan Hotels, 2) Dedeman Hotels&Resorts, 3) Kaya Hotels, 4) Rixos Otelleri, 5) Limak
İnternational Hotels, 6) Crystal Hotels Resorts&Spa, 7) Barut Hotels, 8) Voyage Hotels, 9) Anemon
Hotels, 10) PalomaHotels

İçerik analizinde ilk ve en önemli aşama, verilerin kodlanmasıdır. Verilerin kodlanmasında
araştırmacı, elde ettiği bilgileri inceleyerek, anlamlı bölümlere ayırmaya ve her bölümün kavramsal
olarak ne ifade ettiğini bulmaya çalışır. Kendi içinde anlamlı bir bütün oluşturan bu bölümler,
araştırmacı tarafından isimlendirilir, diğer bir deyişle kodlanır. Tüm veriler kodlanarak, bir kod listesi
oluşturulur. Bu liste, verilerin düzenlenmesinde ve incelenmesinde anahtar görevi görür. Araştırmanın
dayandığı bir kavramsal çerçeve varsa, veriler toplanmadan önce bir kod listesi çıkarılabilir. Bu
durumda kodlama kolaydır (Yıldırım ve Şimşek, 2006: 227-239). Bu araştırmada da kullanılan,
kodlamada şeklinde ise, önceden genel bir kavramsal yapı vardır. Buna göre genel kategoriler önceden
   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735