Page 726 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 726
SOSYAL PAZARLAMA KAPSAMINDA; KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
PROJELERİ: ZİNCİR OTEL İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ

Ayşegül KUTLUK1
Cevdet AVCIKURT2

ÖZET
Sosyal pazarlamanın bir parçası olan Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) faaliyetleri, işletmelerin en önemli amacı olan
karlılığı arttırma hedeflerini, farklı yönlerden ele almayı başarmış güncel bir pazarlama uygulamasıdır. Bir işletmenin
çevreye ve topluma karşı sorumlulukları yanı sıra ilişki içerisinde bulunduğu ve işletme karar ve faaliyetlerinden
etkilenebilecek tüm paydaşlara karşı sorumlulukları bulunmaktadır Bu çalışmada zincir otel işletmelerinin paydaşlara yönelik
sorumlulukları incelenmekte ve var olan KSS çalışmaları, fayda sağladıkları paydaşlara ve alanlara göre ayrılarak literatüre
kazandırılması hedeflenmektedir. Çalışma teorik ve uygulama olmak üzere iki kısımdan oluşmaktadır. Teorik kısmında
kurumsal sosyal sorumluluk kavramı genel çerçevede anlatılmıştır. Çalışmanın amacı; zincir otel işletmelerinin KSS
faaliyetlerini yararlanan paydaşlar açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda KSS projeleri olan zincir otel
işletmelerinin KSS olgusunu gerçekleştirmedeki performansını belirlemek adına ikincil veri kaynakları taraması ile ilgili
işletmelerin gerçekleştirmiş oldukları uygulamalar, otellerin web sitelerinde yer alan mevcut KSS projeleri, metin içeriği
toplama ve analiz etme tekniği olarak bilinen içerik analizi ile irdelenmiştir. Elde edilen bulgular ve değerlendirme kısmında
gerçekleştirilen kıyaslamalar sonucunda Türkiye’deki turizm sektörünün en büyük zincir otellerinin KSS ile olan ilgisi,
performansı ve paydaşlarına olan duy arlılıkları değerlendirilmekte ve diğer otel işletmelerinin de KSS uygulamalarına
katılımlarının teşvik edebileceği düşünülmektedir. Çalışmanın sınırlılıklarını; araştırmanın zincir otel işletmelerinin web
sitelerinde yayınladıkları sınırlı sayıdaki KSS projelerinin değerlendiriliyor olması, bazı zincir otel işletmesinin kendi
sitesinde KSS ile ilgili paylaşımlarda bulunmaması ve bir kısmının KSS çalışmalarına henüz başlamamış olması gibi
faktörler oluşturmaktadır. Ayrıca dinamik bir yapıya sahip olan web sitelerinin değiştirilebilirliği ve güncellenebilirliği de
araştırmanın sınırlılıkları arasında sayılabilmektedir.

Anahtar Kelimeler: Kurumsal sosyal sorumluluk, zincir oteller, sosyal pazarlama, içerik analizi

1Kırklareli Üniversitesi Turizm Fakültesi- Arş. Gör.
2Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesi- Prof. Dr.

712
   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731