Page 731 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 731
irlenir ve bu kategoriler altında yer alabilecek daha ayrıntılı kodlar, verilerin incelenmesi sonucu
ortaya çıkar. İçerik analizine ilişkin Tablo. 1 aşağıda yer almaktadır.
Tablo. 1Araştırılan Zincir Otellerde "Kurumsal Sosyal Sorumluluk" Taraması
Oteller Otelin web sitesinde Kurumsal Arama motoru ile "Otel İsmi
S osyal S orumluluk butonu Kurumsal S osyal S orumluluk"
araması sonucu bilgiye ulaşım
1 M evcut M evcut
2 Yok M evcut
3 Yok M evcut
4 Yok M evcut
5 Yok M evcut
6 Yok M evcut
7 Yok M evcut
8 Yok Yok
9 Yok M evcut
10 Yok M evcut
Tabloda da görüldüğü üzere oteller endeksteki sıralamaları ile ilişkili olarak aynı sıradaki
numaraları ile kodlanmıştır.KSS çalışmaları yararlanan paydaş ve faaliyet alanlarına göre
kategorilendirilerek incelenmiştir. İçerik analizi bulgularına göre;
Otellerin kurumsal web sitelerinde "Kurumsal Sosyal Sorumluluk" butonu sadece bir zincir otel
işletmesinde mevcuttur. Bu otel, AKTOB Araştırma Birimi tarafından gerçekleştirilen Grup Oteller
Gelişim Endeksi (GHG Index) 2014 Araştırmasına göre gelişmişlik ilk on zincir otellerin birincisidir.
Diğer zincir otel işletmelerinin web sitelerinde sadece kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerini
belirttikleri özel bir butona rastlanmamıştır. Fakat en çok kullanılan arama motorları vasıtası ile
anahtar kelime olarak seçilen "Otel İsmi Kurumsal Sosyal Sorumluluk" başlığı ile 8 zincir işletmenin
daha KSS bilgilerine ulaşılabileceği görülmüştür. Örneğin; anahtar kelime aratması sonucu 2 ve 5
numaralı zincir otelin holding sayfasına ulaşılmakta ve detaylı KSS bilgileri elde edilmektedir. Aynı
şekilde 3,4,5,6,7,9,10 numara ile kodlanan zincir otellerinde KSS bilgileri arama motoru yardımı ile
görüntülenebilmektedir. 8 numara ile kodlanan otelin ise güncel aramalarda KSS faaliyetlerine
rastlanamamıştır.
Zincir Otel İşletmelerinin KSS Faaliyet Durumu ayrıntılı tablosu Ek 1'de gösterilmektedir. Bu
tabloda; müşterilere karşı olan sorumlulukları eğitim, sağlık, sanatsal- kültürel etkinlikler ve inanç
öğeleri gibi başlıklar altında, diğer paydaşlara olan sorumlulukları çalışanlar, tedarikçiler ve doğaya
karşı olan sorumluluklar olarak toplamak mümkündür. Faaliyetlere ve paydaşlara göre oluşturulan
kategorilerde, en fazla eğitim alanında kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri daha sonra sanatsal ve
ortaya çıkar. İçerik analizine ilişkin Tablo. 1 aşağıda yer almaktadır.
Tablo. 1Araştırılan Zincir Otellerde "Kurumsal Sosyal Sorumluluk" Taraması
Oteller Otelin web sitesinde Kurumsal Arama motoru ile "Otel İsmi
S osyal S orumluluk butonu Kurumsal S osyal S orumluluk"
araması sonucu bilgiye ulaşım
1 M evcut M evcut
2 Yok M evcut
3 Yok M evcut
4 Yok M evcut
5 Yok M evcut
6 Yok M evcut
7 Yok M evcut
8 Yok Yok
9 Yok M evcut
10 Yok M evcut
Tabloda da görüldüğü üzere oteller endeksteki sıralamaları ile ilişkili olarak aynı sıradaki
numaraları ile kodlanmıştır.KSS çalışmaları yararlanan paydaş ve faaliyet alanlarına göre
kategorilendirilerek incelenmiştir. İçerik analizi bulgularına göre;
Otellerin kurumsal web sitelerinde "Kurumsal Sosyal Sorumluluk" butonu sadece bir zincir otel
işletmesinde mevcuttur. Bu otel, AKTOB Araştırma Birimi tarafından gerçekleştirilen Grup Oteller
Gelişim Endeksi (GHG Index) 2014 Araştırmasına göre gelişmişlik ilk on zincir otellerin birincisidir.
Diğer zincir otel işletmelerinin web sitelerinde sadece kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerini
belirttikleri özel bir butona rastlanmamıştır. Fakat en çok kullanılan arama motorları vasıtası ile
anahtar kelime olarak seçilen "Otel İsmi Kurumsal Sosyal Sorumluluk" başlığı ile 8 zincir işletmenin
daha KSS bilgilerine ulaşılabileceği görülmüştür. Örneğin; anahtar kelime aratması sonucu 2 ve 5
numaralı zincir otelin holding sayfasına ulaşılmakta ve detaylı KSS bilgileri elde edilmektedir. Aynı
şekilde 3,4,5,6,7,9,10 numara ile kodlanan zincir otellerinde KSS bilgileri arama motoru yardımı ile
görüntülenebilmektedir. 8 numara ile kodlanan otelin ise güncel aramalarda KSS faaliyetlerine
rastlanamamıştır.
Zincir Otel İşletmelerinin KSS Faaliyet Durumu ayrıntılı tablosu Ek 1'de gösterilmektedir. Bu
tabloda; müşterilere karşı olan sorumlulukları eğitim, sağlık, sanatsal- kültürel etkinlikler ve inanç
öğeleri gibi başlıklar altında, diğer paydaşlara olan sorumlulukları çalışanlar, tedarikçiler ve doğaya
karşı olan sorumluluklar olarak toplamak mümkündür. Faaliyetlere ve paydaşlara göre oluşturulan
kategorilerde, en fazla eğitim alanında kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri daha sonra sanatsal ve