Page 279 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 279
Kaynakların Sürdürülebilir Kullanımı: Kaynakların (doğal, sosyal ve kültürel) korunması ve
sürdürülebilir kullanımı uzun dönemli iş olanaklarının geliştirilmesinde çok önemlidir.
Aşırı Tüketimin Ve Atıkların Azaltılması: Aşırı tüketimin ve atıkların azaltılması uzun dönemli
çevresel tahribatı gidermenin maliyetlerini azaltır ve turizmin kalitesine katkı yapar.
Çeşitliliğin Korunması: Doğal, sosyal ve kültürel çeşitliliği korumak ve geliştirmek uzun
dönemli sürdürülebilir turizm için bir gerekliliktir ve endüstriye esneklik kazandırır.
Turizmi Planlama Kapsamına Almak: Ulusal ve bölgesel stratejik planlamalara turizm
gelişmesini dâhil etmek, sektörün uzun dönemli varlığını arttırır.
Yerel Ekonomilerin Desteklenmesi: Turizm birçok yerel ekonomik faaliyeti destekleyen ve
çevresel maliyetler oluşturan bir sektör olarak dikkate alınmalı ve yerel ekonomileri desteklenmesi
sağlanırken çevreye zararları en aza indirilmelidir.
Yerel Toplumu Kapsaması: Turizm sektöründe yerel toplumun tam katılımı genel olarak
onlara ve çevreye sadece faydalar sağlamaz aynı zamanda turizm deneyiminin kalitesini de geliştirir.
İlgili Gruplara Ve Halka Danışma: Eğer turizm endüstrisi ve yerel topluluklar, örgütler ve
kurumlar birlikte çalışmak ve ilgi alanlarındaki çatışmaları çözmek istiyorlarsa aralarında istişare
etmelidirler.
Personel Eğitimi: Her kademede istihdam edilen genel ve yerel halktan personeli de kapsayan
personel eğitimi sürdürülebilir turizmi iş uygulamalarına entegre etmek anlamına gelir ve turizm
ürününün kalitesini geliştirir.
Sorumlu Bir Turizm Pazarlaması Anlayışı: Sorumlu pazarlama anlayışı turistleri
destinasyonun doğal, sosyal ve kültürel çevresi hakkında tam bilgi sahibi yapmayı ve bunlara saygı
göstermeyi amaçlar. Bunun yanında turistlerin tatmini de sağlar.Araştırma sorumluluğu: Devamlı
araştırma ve gözlemlerle bilgileri toplamak ve bu bilgileri iyi analiz ederek problemleri çözmede ve
destinasyona, endüstriye ve tüketicilere fayda sağlamada kullanmak esastır.
Turizm sektöründe sürdürülebilirliğin sağlanmasında başarının ön koşulu koordinasyondur.
Bu nedenle sürdürülebilir turizm gelişmesinin sağlanmasında tüm paydaşların yer alması çok
önemlidir. Ayrıca sürdürülebilir turizm gelişmesini başarmak sürekli bir süreç olarak
değerlendirilmesi ile mümkündür. Gelen turistlerin deneyimlerini arttırmak ve tatminlerini yükseltmek
dikkate alınması gereken bir diğer önemli husustur. Bu sağlanırken turistlerde özellikle çevre
duyarlılığı sağlama temel hedeflerden birisi olarak görülmelidir (Wearing ve Neil, 2009: 10). McCool
(1995) sürdürülebilir turizmin başarılı olabilmesi için insanların şu dört unsuru dikkate almaları
gerektiğini belirtmektedir. Bunlar: Turistler doğal çevreyi nasıl değerlendiriyorlar ve kullanıyorlar.
Toplumlar turizmi nasıl geliştiriyorlar. Turizmin sosyal ve ekolojik etkilerinin neler olduğunun
tanımlanması. Turizmin sosyal ve ekolojik etkilerinin yönetimi.
McCool’un önerileri dikkate alındığında sürdürülebilir turizmin temel belirleyicileri olarak
sayılan unsurların iyi belirlenmesi ve bunların kullanım kriterlerinin iyi planlaması başarılı olmanın
265
sürdürülebilir kullanımı uzun dönemli iş olanaklarının geliştirilmesinde çok önemlidir.
Aşırı Tüketimin Ve Atıkların Azaltılması: Aşırı tüketimin ve atıkların azaltılması uzun dönemli
çevresel tahribatı gidermenin maliyetlerini azaltır ve turizmin kalitesine katkı yapar.
Çeşitliliğin Korunması: Doğal, sosyal ve kültürel çeşitliliği korumak ve geliştirmek uzun
dönemli sürdürülebilir turizm için bir gerekliliktir ve endüstriye esneklik kazandırır.
Turizmi Planlama Kapsamına Almak: Ulusal ve bölgesel stratejik planlamalara turizm
gelişmesini dâhil etmek, sektörün uzun dönemli varlığını arttırır.
Yerel Ekonomilerin Desteklenmesi: Turizm birçok yerel ekonomik faaliyeti destekleyen ve
çevresel maliyetler oluşturan bir sektör olarak dikkate alınmalı ve yerel ekonomileri desteklenmesi
sağlanırken çevreye zararları en aza indirilmelidir.
Yerel Toplumu Kapsaması: Turizm sektöründe yerel toplumun tam katılımı genel olarak
onlara ve çevreye sadece faydalar sağlamaz aynı zamanda turizm deneyiminin kalitesini de geliştirir.
İlgili Gruplara Ve Halka Danışma: Eğer turizm endüstrisi ve yerel topluluklar, örgütler ve
kurumlar birlikte çalışmak ve ilgi alanlarındaki çatışmaları çözmek istiyorlarsa aralarında istişare
etmelidirler.
Personel Eğitimi: Her kademede istihdam edilen genel ve yerel halktan personeli de kapsayan
personel eğitimi sürdürülebilir turizmi iş uygulamalarına entegre etmek anlamına gelir ve turizm
ürününün kalitesini geliştirir.
Sorumlu Bir Turizm Pazarlaması Anlayışı: Sorumlu pazarlama anlayışı turistleri
destinasyonun doğal, sosyal ve kültürel çevresi hakkında tam bilgi sahibi yapmayı ve bunlara saygı
göstermeyi amaçlar. Bunun yanında turistlerin tatmini de sağlar.Araştırma sorumluluğu: Devamlı
araştırma ve gözlemlerle bilgileri toplamak ve bu bilgileri iyi analiz ederek problemleri çözmede ve
destinasyona, endüstriye ve tüketicilere fayda sağlamada kullanmak esastır.
Turizm sektöründe sürdürülebilirliğin sağlanmasında başarının ön koşulu koordinasyondur.
Bu nedenle sürdürülebilir turizm gelişmesinin sağlanmasında tüm paydaşların yer alması çok
önemlidir. Ayrıca sürdürülebilir turizm gelişmesini başarmak sürekli bir süreç olarak
değerlendirilmesi ile mümkündür. Gelen turistlerin deneyimlerini arttırmak ve tatminlerini yükseltmek
dikkate alınması gereken bir diğer önemli husustur. Bu sağlanırken turistlerde özellikle çevre
duyarlılığı sağlama temel hedeflerden birisi olarak görülmelidir (Wearing ve Neil, 2009: 10). McCool
(1995) sürdürülebilir turizmin başarılı olabilmesi için insanların şu dört unsuru dikkate almaları
gerektiğini belirtmektedir. Bunlar: Turistler doğal çevreyi nasıl değerlendiriyorlar ve kullanıyorlar.
Toplumlar turizmi nasıl geliştiriyorlar. Turizmin sosyal ve ekolojik etkilerinin neler olduğunun
tanımlanması. Turizmin sosyal ve ekolojik etkilerinin yönetimi.
McCool’un önerileri dikkate alındığında sürdürülebilir turizmin temel belirleyicileri olarak
sayılan unsurların iyi belirlenmesi ve bunların kullanım kriterlerinin iyi planlaması başarılı olmanın
265