Page 476 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 476
-Otellere gelen konukların giriş çıkışı ile ilgili olarak verilen hizmet kalitesinin hızlılık
açısından istenilen düzeyde olmadığı görülmektedir. Genelde konaklama işletmelerinin birçoğunda
önbüro sistemlerinde ağırlıklı olarak manuel sistemlerin kullanılması nedeniyle bütün veri girişlerinin
yazılarak girilmesi giriş çıkış işlemlerinin daha uzun sürmesine neden olmaktadır. İşletmelerde,
önbüro organizasyon yapılarında eksikliklerin bulunması (örneğin birçok işletmede taşıyıcı
elemanların ve kapı görevlisinin olmaması vb.) ve bagajlarının odalara çıkarılıp indirilmesi ile ilgili
işlemleri yerine getiren önbüro personelinin başta yabancı dil bilmemesi olmak üzere mesleki düzeyde
eğitime sahip olmaması, yeterli deneyim eksikliği, müşteri sorun ve isteklerine çözüm getirememeleri
ve sezonluk çalışmalarının da bu sonuç üzerinde etkili olduğu düşünülmektedir. Ancak bölgedeki
işletmelerin önbürolarında çalışan elemanların, ağırlıklı olarak yörede yaşayanlardan oluşması
nedeniyle geleneksel kültürün değerlerine sahip olmaları nedeniyle gelen turistleri, misafir olarak
kabul etmelerinden dolayı onlara saygı ve hürmeti gösterme konusunda gayretlerinin olduğu ve
işletmelerde konaklayanlara, güler yüzle uğurlama ve karşılamanın en iyi şekilde yapmaya gayret
ettikleri de belirlenmiştir.
Otellerin genel alanlarının değerlendirilmesi ile ilgili sonuçlara baktığımızda;
-Konaklama işletmelerinin giriş holü olarak adlandırılan lobiler, otelin hizmet kalitesi ve
müşterinin o işletmede kalma kararı üzerinde son derece etkili olan bir fiziksel kanıttır. Bu nedenle
tüm otel lobilerinin yapımı aşamasında kaliteli inşaat ve dekorasyon malzemeleri ile yapımına ve
dekore edilmesine özen gösterilmektedir. Ancak araştırma kapsamında ele alınan bölge işletmelerinde
konuya dikkat edilmediği görülmektedir. Bu amaçla büyük şehir otellerindeki dekorasyon malzemeleri
yerine kırsal çekiciliğe sahip yörelerde kullanılan otantik malzemeler ile geleneksel yöre kültürünü
taşıyan objelerin dekorasyonda kullanılması başta eko turizm ilkeleri olmak üzere müşteri
beklentilerinin karşılanması için hayati öneme sahiptir.
Konaklama hizmeti standartlarının değerlendirilmesi ile ilgili sonuçlara baktığımızda;
-Konaklama işletmelerinin hizmet kaliteleri üzerinde büyük ağırlığa sahip olan odalarda
kullanılan mefruşat ve buklet malzemeleri ile dekorasyon objelerinin istenilen düzeyde olmadığı
görülmektedir. Oysa işletmeye gelen misafirlerin sadık müşteri olabilmeleri için o işletmede bir kere
kalmaları düşüncesi yerine onlara gerek hizmet anlamında gerekse kullanımlarına sunulan tüm
malzemelerin yöre kültürünü anımsatacak nitelikli ve konforlu ürünlerden oluşturulması önemlidir.
Böylece gelecekte o misafirlerin tekrar gelmeleri ve seyahat acentalarıyla iş ilişkisinin kalıcı olması
sağlanabileceği gibi yıldan yıla artan yatak kapasitesine karşı doluluk oranlarında düşmeler
olmayacaklardır.
462
açısından istenilen düzeyde olmadığı görülmektedir. Genelde konaklama işletmelerinin birçoğunda
önbüro sistemlerinde ağırlıklı olarak manuel sistemlerin kullanılması nedeniyle bütün veri girişlerinin
yazılarak girilmesi giriş çıkış işlemlerinin daha uzun sürmesine neden olmaktadır. İşletmelerde,
önbüro organizasyon yapılarında eksikliklerin bulunması (örneğin birçok işletmede taşıyıcı
elemanların ve kapı görevlisinin olmaması vb.) ve bagajlarının odalara çıkarılıp indirilmesi ile ilgili
işlemleri yerine getiren önbüro personelinin başta yabancı dil bilmemesi olmak üzere mesleki düzeyde
eğitime sahip olmaması, yeterli deneyim eksikliği, müşteri sorun ve isteklerine çözüm getirememeleri
ve sezonluk çalışmalarının da bu sonuç üzerinde etkili olduğu düşünülmektedir. Ancak bölgedeki
işletmelerin önbürolarında çalışan elemanların, ağırlıklı olarak yörede yaşayanlardan oluşması
nedeniyle geleneksel kültürün değerlerine sahip olmaları nedeniyle gelen turistleri, misafir olarak
kabul etmelerinden dolayı onlara saygı ve hürmeti gösterme konusunda gayretlerinin olduğu ve
işletmelerde konaklayanlara, güler yüzle uğurlama ve karşılamanın en iyi şekilde yapmaya gayret
ettikleri de belirlenmiştir.
Otellerin genel alanlarının değerlendirilmesi ile ilgili sonuçlara baktığımızda;
-Konaklama işletmelerinin giriş holü olarak adlandırılan lobiler, otelin hizmet kalitesi ve
müşterinin o işletmede kalma kararı üzerinde son derece etkili olan bir fiziksel kanıttır. Bu nedenle
tüm otel lobilerinin yapımı aşamasında kaliteli inşaat ve dekorasyon malzemeleri ile yapımına ve
dekore edilmesine özen gösterilmektedir. Ancak araştırma kapsamında ele alınan bölge işletmelerinde
konuya dikkat edilmediği görülmektedir. Bu amaçla büyük şehir otellerindeki dekorasyon malzemeleri
yerine kırsal çekiciliğe sahip yörelerde kullanılan otantik malzemeler ile geleneksel yöre kültürünü
taşıyan objelerin dekorasyonda kullanılması başta eko turizm ilkeleri olmak üzere müşteri
beklentilerinin karşılanması için hayati öneme sahiptir.
Konaklama hizmeti standartlarının değerlendirilmesi ile ilgili sonuçlara baktığımızda;
-Konaklama işletmelerinin hizmet kaliteleri üzerinde büyük ağırlığa sahip olan odalarda
kullanılan mefruşat ve buklet malzemeleri ile dekorasyon objelerinin istenilen düzeyde olmadığı
görülmektedir. Oysa işletmeye gelen misafirlerin sadık müşteri olabilmeleri için o işletmede bir kere
kalmaları düşüncesi yerine onlara gerek hizmet anlamında gerekse kullanımlarına sunulan tüm
malzemelerin yöre kültürünü anımsatacak nitelikli ve konforlu ürünlerden oluşturulması önemlidir.
Böylece gelecekte o misafirlerin tekrar gelmeleri ve seyahat acentalarıyla iş ilişkisinin kalıcı olması
sağlanabileceği gibi yıldan yıla artan yatak kapasitesine karşı doluluk oranlarında düşmeler
olmayacaklardır.
462