Page 474 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 474
i ve diğer genel alanların dekorasyonunda, yöresel değerlerin kullanılmasına ise toplamda 5 rehber
% 38,5 oranında kötü ve yetersiz olarak görürken, yine 5 rehber de % 38,5 bir oran ile ne iyi, ne kötü
yanıtı vermiştir. Sadece 3 rehber, iyi olarak cevap vermiştir. Bu durumda konaklama işletmelerinin
pazarlanma çalışmalarında genel alanların dekorasyonu ile kullanılacak malzemelerin seçiminde ve
buralarda yapılacak olan bakım ve temizlik çalışmalarında kalite düzeyinin yükseltilmesi
gerekmektedir.
D. Konaklama Hizmeti Standartlarının Değerlendirilmesi
Konaklama hizmet standartlarının değerlendirilmesine ilişkin bölümde 10 kriter belirlenmiştir.
Bu kriterlerden ilki, odaların kaliteli malzemelerle dekore edilip edilmediğini ölçmek içindir. Bu
kriter, % 53,8 oranıyla 7 rehber ‘ne iyi, ne kötü’ yanıtı vermiştir. 5 rehber ise % 38,5 ile ‘kötü’ diye
yanıt verirken sadece 1 rehber ‘iyi’ yanıtını vermiştir. İşletmenin rahat ve konforlu olmasına ise, yine
7 rehber ‘ne iyi, ne kötü’ cevabını verirken, 3 rehber ‘kötü’ kalan 3 rehber ise ‘iyi’ olduğunu
belirtmiştir. Oda dekorasyonunda yöresel görsellere yer verilip verilmediğini öğrenmek amacıyla
yöneltilen soruya ise %38,5 oranında rehber, ‘ne iyi, ne kötü’ orta olarak yanıt verilirken 5 rehber de
(%38,5) ‘kötü’ olarak yanıt vermiştir. Oda servisinin iyi ve kaliteli olup olmadığını ölçtüğümüz soruya
7 rehber ‘ne iyi, ne kötü’ yanıtı vermiştir. Bu sonuçta % 53,8 gibi bir orana denk gelmektedir. Sadece
1 rehber bu kriteri ‘iyi’ olarak değerlendirmiştir. Konaklama işletmelerinin en önemli bölüm olan
lobilerin de dekorasyonunda ve görünümünde işletmelerin istenilen düzeyde olmadığı anlaşılmaktadır.
E. Yiyecek ve İçecek Hizmetlerinin Değerlendirilmesi
Yiyecek ve içecek hizmetlerinin değerlendirildiği bu başlık altında 7 kriter bulunmaktadır.
Kahvaltı çeşitlerinin sayısı ve kalitesi, yemek saatlerinin belirtilen zaman dilimlerinde başlaması,
yemeklerde yöresel tatlara yer verilip verilmediği, restoranlardaki düzen ve hijyenin sağlanabilmesi ve
servisin kalitesi gibi kriterlere yer verilmiştir. Kahvaltı ve akşam yemeklerinin zamanında
başlatılmasına rehberler, % 61,5 gibi bir oranla ‘iyi’ yanıtı verilmiştir. 3 rehber, ‘ne iyi, ne kötü’ yanıtı
verirken, 2 rehber, ‘kötü’ olarak düşüncesini belirtmiştir. Yemeklerin lezzetleri ile ilgili olarak ise 8
rehber ‘ne iyi, ne kötü’ yanıtı vermiştir. Kahvaltı ve akşam yemeklerinde yöresel tatlara yer
verilmesine %46,2 ile 6 rehber ‘iyi’ olarak yanıt verirken, %38,5 ile 5 rehber de ‘ne iyi, ne kötü’ yanıtı
vermiştir. Servisin hızlı olmasına ise 1 rehber ‘çok iyi’, 3 rehber ‘iyi’ yanıtını vermiştir. Bu sonuçta,
yaklaşık olarak % 30,8 gibi bir oranla iyi olduğunu gösterirken, rehberlerin % 38,5’i ‘kötü’ olarak
değerlendirmiştir. 4 rehber ise ‘ne iyi, ne kötü’ yanıtı vermiştir.
F. Personel Kalitesinin Değerlendirilmesi
Son olarak personel kalitesini değerlendirmek amacı ile ilgili kriterlere yer verilmiştir.
Özellikle personelin yabancı dil seviyelerini ölçmeye yönelik kritere 5 rehber ‘çok kötü’ yanıtı
verirken, 6 rehber ‘kötü’ yanıtını vermiştir. Bu sonuçta yaklaşık % 84,7’lik orana karşılık gelmektedir
460
% 38,5 oranında kötü ve yetersiz olarak görürken, yine 5 rehber de % 38,5 bir oran ile ne iyi, ne kötü
yanıtı vermiştir. Sadece 3 rehber, iyi olarak cevap vermiştir. Bu durumda konaklama işletmelerinin
pazarlanma çalışmalarında genel alanların dekorasyonu ile kullanılacak malzemelerin seçiminde ve
buralarda yapılacak olan bakım ve temizlik çalışmalarında kalite düzeyinin yükseltilmesi
gerekmektedir.
D. Konaklama Hizmeti Standartlarının Değerlendirilmesi
Konaklama hizmet standartlarının değerlendirilmesine ilişkin bölümde 10 kriter belirlenmiştir.
Bu kriterlerden ilki, odaların kaliteli malzemelerle dekore edilip edilmediğini ölçmek içindir. Bu
kriter, % 53,8 oranıyla 7 rehber ‘ne iyi, ne kötü’ yanıtı vermiştir. 5 rehber ise % 38,5 ile ‘kötü’ diye
yanıt verirken sadece 1 rehber ‘iyi’ yanıtını vermiştir. İşletmenin rahat ve konforlu olmasına ise, yine
7 rehber ‘ne iyi, ne kötü’ cevabını verirken, 3 rehber ‘kötü’ kalan 3 rehber ise ‘iyi’ olduğunu
belirtmiştir. Oda dekorasyonunda yöresel görsellere yer verilip verilmediğini öğrenmek amacıyla
yöneltilen soruya ise %38,5 oranında rehber, ‘ne iyi, ne kötü’ orta olarak yanıt verilirken 5 rehber de
(%38,5) ‘kötü’ olarak yanıt vermiştir. Oda servisinin iyi ve kaliteli olup olmadığını ölçtüğümüz soruya
7 rehber ‘ne iyi, ne kötü’ yanıtı vermiştir. Bu sonuçta % 53,8 gibi bir orana denk gelmektedir. Sadece
1 rehber bu kriteri ‘iyi’ olarak değerlendirmiştir. Konaklama işletmelerinin en önemli bölüm olan
lobilerin de dekorasyonunda ve görünümünde işletmelerin istenilen düzeyde olmadığı anlaşılmaktadır.
E. Yiyecek ve İçecek Hizmetlerinin Değerlendirilmesi
Yiyecek ve içecek hizmetlerinin değerlendirildiği bu başlık altında 7 kriter bulunmaktadır.
Kahvaltı çeşitlerinin sayısı ve kalitesi, yemek saatlerinin belirtilen zaman dilimlerinde başlaması,
yemeklerde yöresel tatlara yer verilip verilmediği, restoranlardaki düzen ve hijyenin sağlanabilmesi ve
servisin kalitesi gibi kriterlere yer verilmiştir. Kahvaltı ve akşam yemeklerinin zamanında
başlatılmasına rehberler, % 61,5 gibi bir oranla ‘iyi’ yanıtı verilmiştir. 3 rehber, ‘ne iyi, ne kötü’ yanıtı
verirken, 2 rehber, ‘kötü’ olarak düşüncesini belirtmiştir. Yemeklerin lezzetleri ile ilgili olarak ise 8
rehber ‘ne iyi, ne kötü’ yanıtı vermiştir. Kahvaltı ve akşam yemeklerinde yöresel tatlara yer
verilmesine %46,2 ile 6 rehber ‘iyi’ olarak yanıt verirken, %38,5 ile 5 rehber de ‘ne iyi, ne kötü’ yanıtı
vermiştir. Servisin hızlı olmasına ise 1 rehber ‘çok iyi’, 3 rehber ‘iyi’ yanıtını vermiştir. Bu sonuçta,
yaklaşık olarak % 30,8 gibi bir oranla iyi olduğunu gösterirken, rehberlerin % 38,5’i ‘kötü’ olarak
değerlendirmiştir. 4 rehber ise ‘ne iyi, ne kötü’ yanıtı vermiştir.
F. Personel Kalitesinin Değerlendirilmesi
Son olarak personel kalitesini değerlendirmek amacı ile ilgili kriterlere yer verilmiştir.
Özellikle personelin yabancı dil seviyelerini ölçmeye yönelik kritere 5 rehber ‘çok kötü’ yanıtı
verirken, 6 rehber ‘kötü’ yanıtını vermiştir. Bu sonuçta yaklaşık % 84,7’lik orana karşılık gelmektedir
460