Page 550 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 550
lo 1: Katılımcılara ait Demografik Bilgiler
Cinsiyet Eğitim Durumu Yaban Hayatı Mesleği
üzerine Deneyimi
Erkek Ön lisans 5 yıl ve üzeri Dağ ve Doğa rehberi
Erkek Lisans 5 yıl ve üzeri Orman Mühendisi -
Kırsal Turizm Uzmanı
Erkek Lisans 5 yıl ve üzeri Mühendis
Erkek Yüksek Lisans 5 yıl ve üzeri Doğa Korumacı &
Turist Rehberi
Erkek Yüksek Lisans 5 yıl ve üzeri Turist Rehberi
Erkek Yüksek Lisans 5 yıl ve üzeri AraĢtırma Görevlisi
Erkek Doktora 5 yıl ve üzeri Akademisyen
Erkek Doktora 5 yıl ve üzeri Biyolog
Erkek Doktora 5 yıl ve üzeri Orman Müh.
Kadın Yüksek Lisans 1 yıl Arkeolog
Kadın Doktora 5 yıl ve üzeri Akademisyen
Demografik sorular hariç açık uçlu üç adet sorudan oluĢan soru formu e-posta yoluyla
katılımcılara gönderilmiĢtir. 01-25 Mart 2015 tarihleri arasında toplam 12 katılımcıya ulaĢılmıĢtır.
Katılımcılardan biri, sorulara eksik yanıtlar vermesi sebebiyle çalıĢma dıĢında tutulmuĢtur. Toplam
11 kiĢiden elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile yorumlanmıĢtır. Betimsel analizde
“veriler araĢtırma sorularının ortaya koyduğu temalara göre düzenlenebileceği gibi, görüĢme ve
gözlem süreçlerinde kullanılan sorular ya da boyutlar dikkate alınarak da sunulabilir” (Yıldırım ve
ġimĢek, 2011: 224).
BULGULAR
A. Demografik Bulgular
AraĢtırmaya katılan kiĢilerin demografik özellikleri incelendiğinde; katılımcıların 2’sinin
kadın, 9’unun erkek olduğu görülmektedir. Eğitim durumları ise ön lisans mezunu (1), lisans (2),
yüksek lisans (4), doktora (4) olarak gruplanmıĢtır. Katılımcıların yaĢ durumlarına bakıldığında 20-
29 yaĢ aralığı (2), 30-39 (6), 40-49 (3) kiĢidir.
B. Ayı Gözlemciliği ile Ġlgili GörüĢlere Yönelik Bulgular
“Ayı gözlemciliği hakkında ne düĢünüyorsunuz?” sorusu yöneltildiğinde katılımcıların üçü
ayı gözlemciliğinin Türkiye’de yeterli ilgiyi göremediğinin altını çizmiĢtir. Katılımcılardan bir
diğeri ise bu durumun sebebinin geri kalmıĢ bir ülke olunmasına ve mevzuatın yetersiz olduğuna
bağlamakta ve Ģu Ģekilde ifade etmektedir:
536
Cinsiyet Eğitim Durumu Yaban Hayatı Mesleği
üzerine Deneyimi
Erkek Ön lisans 5 yıl ve üzeri Dağ ve Doğa rehberi
Erkek Lisans 5 yıl ve üzeri Orman Mühendisi -
Kırsal Turizm Uzmanı
Erkek Lisans 5 yıl ve üzeri Mühendis
Erkek Yüksek Lisans 5 yıl ve üzeri Doğa Korumacı &
Turist Rehberi
Erkek Yüksek Lisans 5 yıl ve üzeri Turist Rehberi
Erkek Yüksek Lisans 5 yıl ve üzeri AraĢtırma Görevlisi
Erkek Doktora 5 yıl ve üzeri Akademisyen
Erkek Doktora 5 yıl ve üzeri Biyolog
Erkek Doktora 5 yıl ve üzeri Orman Müh.
Kadın Yüksek Lisans 1 yıl Arkeolog
Kadın Doktora 5 yıl ve üzeri Akademisyen
Demografik sorular hariç açık uçlu üç adet sorudan oluĢan soru formu e-posta yoluyla
katılımcılara gönderilmiĢtir. 01-25 Mart 2015 tarihleri arasında toplam 12 katılımcıya ulaĢılmıĢtır.
Katılımcılardan biri, sorulara eksik yanıtlar vermesi sebebiyle çalıĢma dıĢında tutulmuĢtur. Toplam
11 kiĢiden elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile yorumlanmıĢtır. Betimsel analizde
“veriler araĢtırma sorularının ortaya koyduğu temalara göre düzenlenebileceği gibi, görüĢme ve
gözlem süreçlerinde kullanılan sorular ya da boyutlar dikkate alınarak da sunulabilir” (Yıldırım ve
ġimĢek, 2011: 224).
BULGULAR
A. Demografik Bulgular
AraĢtırmaya katılan kiĢilerin demografik özellikleri incelendiğinde; katılımcıların 2’sinin
kadın, 9’unun erkek olduğu görülmektedir. Eğitim durumları ise ön lisans mezunu (1), lisans (2),
yüksek lisans (4), doktora (4) olarak gruplanmıĢtır. Katılımcıların yaĢ durumlarına bakıldığında 20-
29 yaĢ aralığı (2), 30-39 (6), 40-49 (3) kiĢidir.
B. Ayı Gözlemciliği ile Ġlgili GörüĢlere Yönelik Bulgular
“Ayı gözlemciliği hakkında ne düĢünüyorsunuz?” sorusu yöneltildiğinde katılımcıların üçü
ayı gözlemciliğinin Türkiye’de yeterli ilgiyi göremediğinin altını çizmiĢtir. Katılımcılardan bir
diğeri ise bu durumun sebebinin geri kalmıĢ bir ülke olunmasına ve mevzuatın yetersiz olduğuna
bağlamakta ve Ģu Ģekilde ifade etmektedir:
536