Page 641 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 641
BEġ YILDIZLI OTEL YÖNETĠCĠLERĠNĠN SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MĠRAS
FARKINDALIĞI – MARMARĠS ÖRNEĞĠ
Sedat DEĞĠġGEL1
Zekeriya BĠNGÖL2
Selma TATAR3
ÖZET
Türkiye’nin, dünyanın en çok turist çeken destinasyonlarından biri olmasının baĢta gelen sebeplerinden birisi sahip olduğu
kültürel zenginliklerdir. 2015 yılı Ocak ayı itibariyle on üç somut doğal ve kültürel varlığın yanı sıra UNESCO’nun
belirlediği dünya mirası listesinde yer alan üç yüz on dört somut olmayan kültürel varlığın on iki tanesi Türkiye’ye aittir. Bu
çalıĢmada kültür turizmi kapsamında Türkiye’nin somut olmayan kültürel mirası ve beĢ yıldızlı konaklama tesislerinin
yöneticilerinin konu hakkındaki farkındalığı araĢtırılmaktadır. AraĢtırma, Türkiye’nin önemli turizm merkezlerinden
Muğla’nın Marmaris ilçesinde görüĢme tekniğiyle gerçekleĢtirilmiĢtir. AraĢtırma sonucunda somut olmayan kültürel miras
öğelerinin, beĢ yıldızlı otel yöneticileri tarafından yeterince tanınıp tanınmadığı ve pazarlama unsuru olarak kullanılabilirliği
ile ilgili sonuçlara ulaĢılması beklenmektedir.
Anahtar Kelimeler: Marmaris, Kültür, Miras, Otel, Soyut.
ABSTRACT
Turkey is one of the world's top tourist destinations of the world because of its cultural riches.Turkey has thirteen natural and
cultural properties and twelve intangible cultural assets in the list of UNESCO world Heritage List, as of 2015 January. In
this work, Turkey’s intagible cultural assets and awareness of themanagers of five stars hotels about the intangible cultural
assets of Turkey are investigated. In this research, made in Marmaris, which is of the important touirsm destination of
Turkey, face to face technique has applied to take answers. Expectedresultsat the end of the research are intangible cultural
assets not enough known by hotel managers and not used as a marketing product.
Key Worlds: Marmaris, Cultur, Heritage, Hotel, Intangible
1Öğretim Görevlisi , Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, sedatdegisgel@mu.edu.tr
2Okutman, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, zbingol@mu.edu.tr
3Öğretim Görevlisi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, selmatatar@mu.edu.tr
627
FARKINDALIĞI – MARMARĠS ÖRNEĞĠ
Sedat DEĞĠġGEL1
Zekeriya BĠNGÖL2
Selma TATAR3
ÖZET
Türkiye’nin, dünyanın en çok turist çeken destinasyonlarından biri olmasının baĢta gelen sebeplerinden birisi sahip olduğu
kültürel zenginliklerdir. 2015 yılı Ocak ayı itibariyle on üç somut doğal ve kültürel varlığın yanı sıra UNESCO’nun
belirlediği dünya mirası listesinde yer alan üç yüz on dört somut olmayan kültürel varlığın on iki tanesi Türkiye’ye aittir. Bu
çalıĢmada kültür turizmi kapsamında Türkiye’nin somut olmayan kültürel mirası ve beĢ yıldızlı konaklama tesislerinin
yöneticilerinin konu hakkındaki farkındalığı araĢtırılmaktadır. AraĢtırma, Türkiye’nin önemli turizm merkezlerinden
Muğla’nın Marmaris ilçesinde görüĢme tekniğiyle gerçekleĢtirilmiĢtir. AraĢtırma sonucunda somut olmayan kültürel miras
öğelerinin, beĢ yıldızlı otel yöneticileri tarafından yeterince tanınıp tanınmadığı ve pazarlama unsuru olarak kullanılabilirliği
ile ilgili sonuçlara ulaĢılması beklenmektedir.
Anahtar Kelimeler: Marmaris, Kültür, Miras, Otel, Soyut.
ABSTRACT
Turkey is one of the world's top tourist destinations of the world because of its cultural riches.Turkey has thirteen natural and
cultural properties and twelve intangible cultural assets in the list of UNESCO world Heritage List, as of 2015 January. In
this work, Turkey’s intagible cultural assets and awareness of themanagers of five stars hotels about the intangible cultural
assets of Turkey are investigated. In this research, made in Marmaris, which is of the important touirsm destination of
Turkey, face to face technique has applied to take answers. Expectedresultsat the end of the research are intangible cultural
assets not enough known by hotel managers and not used as a marketing product.
Key Worlds: Marmaris, Cultur, Heritage, Hotel, Intangible
1Öğretim Görevlisi , Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, sedatdegisgel@mu.edu.tr
2Okutman, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, zbingol@mu.edu.tr
3Öğretim Görevlisi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, selmatatar@mu.edu.tr
627