Page 93 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 93
Bir ülkenin turistik değerlerinin hem dıĢ ülkelere hem de ülke içinde tanıtılmasında bugüne
kadar denenmiĢ en etkili yöntemlerden birinin halkla iliĢkiler olduğu herkesçe bilinmektedir. Halkla
iliĢkiler tekniklerinin her alanda büyük önemi ve etkisi olmakla birlikte, turizm sektöründe tanıtılacak
ve pazarlanacak turizm ürününün; alıĢkanlıkları, gelenekleri, kültür düzeyleri, mensup oldukları dini
ve ırkları birbirinden çok farklı olan kiĢilere hitap etmesi, halkla iliĢkileri turizm alanında daha önemli
bir bileĢen olarak karĢımıza çıkarmaktadır.

Turistik ürünlerin tanıtılmasında halkla iliĢkilerin etkinliğinin arttırılabilmesi için; turistik
ürünü pazarlamayı düĢündüğümüz tüketici gruplarının eğilimleri, zevkleri, istekleri önceden
saptanmalı, turistik ürünün uluslararası piyasada çok çeĢitli tüketici gruplara hitap etmesi bakımından,
halkla iliĢkilerin bu farklı tüketici gruplarıyla iletiĢime girebilecek Ģekilde yürütülmesi yerinde
olacaktır.

Halkla iliĢkilerin en önemli hedeflerinden bir tanesi, kitleler ve paydaĢlar arasında etkili bir
iletiĢim ve koordinasyonun sağlanmasıdır. Yapılacak tanıtma ve halkla iliĢkiler etkinliklerinin amacı
hedef kitlelerde tanıtımı yapılan bölgeye, ülkeye ve turistik ürüne karĢı bir sempati, yakınlık
benimseme duygusunun oluĢumuna katkı vermektir.

Turizmde sürdürülebilirliğin sağlanmasında yapılabilecek halkla iliĢkiler çabalarını özetlersek;
toplumların genel eğilimleri konusunda bilgi toplamak, ekonomik, sosyal ve siyasi düĢüncelerindeki
değiĢimleri incelemek, değerlendirmek, kamuoyu oluĢmasını sağlamak, meydana gelen değiĢimlere
göre halkla iliĢkiler politikaları ve stratejileri geliĢtirmek, tanıtma yönteminin halk ile daha iyi iliĢki
kurmasının sağlanmasına yönelik öneriler getirmek, kamuoyu araĢtırmaları yapmak veya yaptırmak,
halkla iliĢkiler plan ve programlarını hazırlamak, faydalanılacak kitle iletiĢim araçlarını tespit etmek,
tanıma ve tanıtmada her türlü halkla iliĢkiler çabalarını düzenlemek ve denetlemek Ģeklinde
sıralanabilir.

KüreselleĢen dünyamızda, kurum ve kuruluĢlar açısından önemli bir ihtiyaç olarak varlığını
hissettiren halkla iliĢkiler, geliĢen yeni anlayıĢlar doğrultusunda turizm sektöründe rakiplerden
farklılıkları ön plana çıkarmakta etkili bir araç olarak kullanılmaya baĢlanmıĢtır. Turizm sektörü gibi
büyük ölçüde kâr elde etmek maksatlı turistik mal ve hizmet üreten, pazarlayan bir endüstride halkla
iliĢkilerin önemi tartıĢmasızdır. Bu manada gerek ulusal gerekse uluslararası platformlarda turizm
endüstrisindeki tüm bileĢenlerin bir bütün olarak halkla iliĢkiler faaliyetlerine gereken önem ve
hassasiyeti göstermesi, eğitim ve çalıĢmalarını bu doğrultuda yerine getirmeleri önemli bir
husustur(http://www.turizmguncel.com).

SONUÇ VE DEĞERLENDİRME

Sonuç olarak hemen hemen her alanda sahip olunan kaynakların sürdürülebilir olması için
yoğun çabalara rastlanmaktadır. Her sektörde farklı stratejiler ve politikalar uygulanmakla birlikte,
sürdürülebilirlikte asıl gaye değerleri koruyarak gelecekte de kullanılmasını sağlamaktır. Ġhtiyaçların

79
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98