Page 176 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 176
elinde hazırlanması, turizmin bölgedeki niteliğinin artmasında önemli bir rol oynayacaktır.
Nitekim turizmin geliĢmiĢ ülkelerden geri kalmıĢ ve geliĢmekte olan ülkelere doğru olduğu dikkate
alınırsa, destinasyonlarda yer alan turizm paydaĢlarının etik ilkeler çerçevesinde bilinçlendirilmesi ve
bu doğrultuda davranması gerektiğinin bildirilmesi turizmin geliĢimi ve devamlılığı açısından
önemlidir.
KAYNAKÇA
AKAN, Perran; (2007), “Uygulama Açısından ĠĢ Etiği Kuralları ve Evrensel Turizm Etiği Ġlkeleri”,
Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18(1), 7-20.
AKOĞLAN-KOZAK, Meryem ve GÜÇLÜ-NERGĠZ, Hatice; (2014), Turizmde Etik: Kavramlar,
İlkeler, Standartlar. Detay Yayıncılık, Ankara.
AKYOL, Betül; (2010), Seyahat Acentelerinde ÇalıĢan Personeli Etik DıĢı DavranıĢa Yönelten
Faktörler KuĢadası ve Didim Örneği, Adnan Menderes Sosyal Bil. Enst. YayımlanmamıĢ
Yüksek Lisans Tezi, Aydın.
ALTUĞ, Nevin ve GÖNENÇ-GÜLER, Emel (2003), “Pazarlama Etiği. Hizmet Pazarlamasında
KarĢılaĢılan Etiksel Sorunlar ve Malların Pazarlanmasından Farklılıkları”, Etik:2003: I.
Türkiye Uluslararası ĠĢ ve Meslek Ahlakı Kongresi Bildiri Kitabı, Hacettepe Üniversitesi
ĠĢletmecilik Meslek Etiği Uygulama ve AraĢtırma Merkezi (HÜEM), 321-327, Ankara.
ASLAN, Alper ve KOZAK, Metin; (2006), “Turizmde GeliĢme ve Etik Sorunları: Üniv. Öğrencileri
Üzerine Bir AraĢtırma”, Ege Akademik Bakış Dergisi, 6 (1), 49-61.
AYDIN, Ġnayet; (2001), Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik. Pegem Yayıncılık, Ankara.
BAHADIR, Ġsmet; (2010), BeĢ Yıldızlı Otel ĠĢletmelerinde Etik Uygulamaları: Ġstanbul Örneği,
Sakarya Üniv. Sosyal Bil. Enst. YayımlanmamıĢ Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
BĠLGEN, AyĢe; (2014), ÇalıĢanların Etik Liderlik ve Etik Ġklim Algılamalarının Örgütsel
Bağlılıklarına Etkisi: Özel ve Kamu Sektöründe KarĢılaĢtırmalı Bir Uygulama, BahçeĢehir
Üniv. Sosyal Bil. Enst. BasılmamıĢ Yüksek Lisans Tezi, Ġstanbul.
CEVĠZCĠ, Ahmet; (1997), Felsefe Sözlüğü. II. Baskı. Ekin Yayıncılık, Ankara.
ÇAKMAK, Ali Çağlar ve KÖK, Ġrem Tuğba; (2012). “Destinasyon Pazarlaması ve Safranbolu’nun
Destinasyon Ġmajının Ölçülmesi”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 80-101.
162
Nitekim turizmin geliĢmiĢ ülkelerden geri kalmıĢ ve geliĢmekte olan ülkelere doğru olduğu dikkate
alınırsa, destinasyonlarda yer alan turizm paydaĢlarının etik ilkeler çerçevesinde bilinçlendirilmesi ve
bu doğrultuda davranması gerektiğinin bildirilmesi turizmin geliĢimi ve devamlılığı açısından
önemlidir.
KAYNAKÇA
AKAN, Perran; (2007), “Uygulama Açısından ĠĢ Etiği Kuralları ve Evrensel Turizm Etiği Ġlkeleri”,
Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18(1), 7-20.
AKOĞLAN-KOZAK, Meryem ve GÜÇLÜ-NERGĠZ, Hatice; (2014), Turizmde Etik: Kavramlar,
İlkeler, Standartlar. Detay Yayıncılık, Ankara.
AKYOL, Betül; (2010), Seyahat Acentelerinde ÇalıĢan Personeli Etik DıĢı DavranıĢa Yönelten
Faktörler KuĢadası ve Didim Örneği, Adnan Menderes Sosyal Bil. Enst. YayımlanmamıĢ
Yüksek Lisans Tezi, Aydın.
ALTUĞ, Nevin ve GÖNENÇ-GÜLER, Emel (2003), “Pazarlama Etiği. Hizmet Pazarlamasında
KarĢılaĢılan Etiksel Sorunlar ve Malların Pazarlanmasından Farklılıkları”, Etik:2003: I.
Türkiye Uluslararası ĠĢ ve Meslek Ahlakı Kongresi Bildiri Kitabı, Hacettepe Üniversitesi
ĠĢletmecilik Meslek Etiği Uygulama ve AraĢtırma Merkezi (HÜEM), 321-327, Ankara.
ASLAN, Alper ve KOZAK, Metin; (2006), “Turizmde GeliĢme ve Etik Sorunları: Üniv. Öğrencileri
Üzerine Bir AraĢtırma”, Ege Akademik Bakış Dergisi, 6 (1), 49-61.
AYDIN, Ġnayet; (2001), Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik. Pegem Yayıncılık, Ankara.
BAHADIR, Ġsmet; (2010), BeĢ Yıldızlı Otel ĠĢletmelerinde Etik Uygulamaları: Ġstanbul Örneği,
Sakarya Üniv. Sosyal Bil. Enst. YayımlanmamıĢ Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
BĠLGEN, AyĢe; (2014), ÇalıĢanların Etik Liderlik ve Etik Ġklim Algılamalarının Örgütsel
Bağlılıklarına Etkisi: Özel ve Kamu Sektöründe KarĢılaĢtırmalı Bir Uygulama, BahçeĢehir
Üniv. Sosyal Bil. Enst. BasılmamıĢ Yüksek Lisans Tezi, Ġstanbul.
CEVĠZCĠ, Ahmet; (1997), Felsefe Sözlüğü. II. Baskı. Ekin Yayıncılık, Ankara.
ÇAKMAK, Ali Çağlar ve KÖK, Ġrem Tuğba; (2012). “Destinasyon Pazarlaması ve Safranbolu’nun
Destinasyon Ġmajının Ölçülmesi”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 80-101.
162