Page 657 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 657
lumun işbirliği içinde olması bir taraftan turistlerin bölgeden memnun ayrılmasına ve artan turist
talebine neden olacakken diğer taraftan yörenin değerlerini korumasını, yerel ekonominin
güçlenmesini ve ekolojik yapının bozulmamasını sağlayacaktır.
KAYNAKÇA
AKGÜL, Urungu; (2010), “Sürdürülebilir Kalkınma: Uygulamalı Antropolojinin Eylem Alanı”,
Antropoloji Dergisi, sayı: 24, s: 133-164.
AMENUMEY, E. K., DAYOUR, F. ve ADONGO, C. A.; (2015), “Why they Consume Indigenous
Food and Beverage in Ghana: the International Tourist Perspective”, Journal of Arts and
Social Science, 3 (1), 171-197.
BEARDSWORTH, A. ve KEIL, T.; (2011), Yemek ve Toplum Çalışmalarına Bir Davet: Yemek
Sosyolojisi, (Çev.Abdulbaki Dede), Phoenix Yayınları: Ankara, ss. 432.
BEER, Sean; (2008), “Authenticity and food experience – commercial and academic perspectives”
Journal of Foodservice, 19, pp. 153–163.
BEZİRGAN, Muammer ve KOÇ, Fatih; (2014), “Yerel Mutfakların Destinasyona Yönelik Aidiyet
Oluşumuna Etksi: Cunda Adası Örneği”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt:7
Sayı: 34: 917-928.
DİKMEN, Ç. B., ve ÖZÇETİN, Z.; (2012), “Kültürel ve Sosyal Sürdürülebilirlik Bağlamında Yozgat
Konaklarının Cephe Düzeni”, 6. Ulusal Çatı & Cephe Sempozyumu, Bildiriler Kitabı, 31-40,
Bursa.
Enteleca Research and Consultancy; (2000), Tourists’ attitudes towards regional and local foods.
Prepared for the Ministry of Agriculture, Fisheries and Food and the Countryside Agency by
Enteleca Research and Consultancy, London, MAFF.
EVERETT, Sally ve AITCHISON, Cara; (2008), “The Role of Food Tourism in Sustaining Regional
identity: A Case Study of Cornwaii, South West England”, Journal Of Sustainable Tourism,
Vol. 16, No 2: 150-167.
HALL, C. Michael; (2012), “Boosting food and tourism-related regional economic development” iç.
OECD, Food and the Tourism Experience: The OECD-Korea Workshop, OECD Studies
on Tourism, OECD Publishing, ss. 49-61.
HALL, C. M., ve MITCHELL, R.; (2002), “The changing nature of the relationship between cuisine
and tourism in Australia and New Zealand: From fusion cuisine to food Networks”, In A.
Hjalager & G. Richards (Eds.), Tourism and Gastronomy, London: Routledge, pp.186-207.
HALL, C.M. ve WILSON, S.; Scoping paper: Local food, tourism and sustainability.
http://canterbury-nz.academia.edu/CMichaelHall. Erişim Tarihi: 01.11.2014.
KANIK, İlkay; (2014), “Yerel Beslenme Hareketi ve Bir Kitle İletişim Anlatısı Dizaynı: Amerika
Birleşik Devletleri (ABD) Örneği”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2(4): 4-
22.
643
talebine neden olacakken diğer taraftan yörenin değerlerini korumasını, yerel ekonominin
güçlenmesini ve ekolojik yapının bozulmamasını sağlayacaktır.
KAYNAKÇA
AKGÜL, Urungu; (2010), “Sürdürülebilir Kalkınma: Uygulamalı Antropolojinin Eylem Alanı”,
Antropoloji Dergisi, sayı: 24, s: 133-164.
AMENUMEY, E. K., DAYOUR, F. ve ADONGO, C. A.; (2015), “Why they Consume Indigenous
Food and Beverage in Ghana: the International Tourist Perspective”, Journal of Arts and
Social Science, 3 (1), 171-197.
BEARDSWORTH, A. ve KEIL, T.; (2011), Yemek ve Toplum Çalışmalarına Bir Davet: Yemek
Sosyolojisi, (Çev.Abdulbaki Dede), Phoenix Yayınları: Ankara, ss. 432.
BEER, Sean; (2008), “Authenticity and food experience – commercial and academic perspectives”
Journal of Foodservice, 19, pp. 153–163.
BEZİRGAN, Muammer ve KOÇ, Fatih; (2014), “Yerel Mutfakların Destinasyona Yönelik Aidiyet
Oluşumuna Etksi: Cunda Adası Örneği”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt:7
Sayı: 34: 917-928.
DİKMEN, Ç. B., ve ÖZÇETİN, Z.; (2012), “Kültürel ve Sosyal Sürdürülebilirlik Bağlamında Yozgat
Konaklarının Cephe Düzeni”, 6. Ulusal Çatı & Cephe Sempozyumu, Bildiriler Kitabı, 31-40,
Bursa.
Enteleca Research and Consultancy; (2000), Tourists’ attitudes towards regional and local foods.
Prepared for the Ministry of Agriculture, Fisheries and Food and the Countryside Agency by
Enteleca Research and Consultancy, London, MAFF.
EVERETT, Sally ve AITCHISON, Cara; (2008), “The Role of Food Tourism in Sustaining Regional
identity: A Case Study of Cornwaii, South West England”, Journal Of Sustainable Tourism,
Vol. 16, No 2: 150-167.
HALL, C. Michael; (2012), “Boosting food and tourism-related regional economic development” iç.
OECD, Food and the Tourism Experience: The OECD-Korea Workshop, OECD Studies
on Tourism, OECD Publishing, ss. 49-61.
HALL, C. M., ve MITCHELL, R.; (2002), “The changing nature of the relationship between cuisine
and tourism in Australia and New Zealand: From fusion cuisine to food Networks”, In A.
Hjalager & G. Richards (Eds.), Tourism and Gastronomy, London: Routledge, pp.186-207.
HALL, C.M. ve WILSON, S.; Scoping paper: Local food, tourism and sustainability.
http://canterbury-nz.academia.edu/CMichaelHall. Erişim Tarihi: 01.11.2014.
KANIK, İlkay; (2014), “Yerel Beslenme Hareketi ve Bir Kitle İletişim Anlatısı Dizaynı: Amerika
Birleşik Devletleri (ABD) Örneği”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2(4): 4-
22.
643