Page 464 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 464
amasından itibaren iĢletmede çalıĢan ve özellikle su ve enerji tasarrufu ile atık yönetimi konularına
oldukça hâkim olan teknik servis müdürü ile görüĢme gerçekleĢtirilmiĢtir. Ġkinci ziyarette ise;
iĢletmenin çevre duyarlılığı konusuna, iĢletme politikaları kapsamında bakıĢ açısını belirleyebilmek
üzere ön büro müdürü ile görüĢme gerçekleĢtirilmiĢtir. GörüĢmeler, yüz yüze gerçekleĢtirilmiĢ, her
görüĢme ortalama doksan dakika sürmüĢ, yetkililerden gerekli yazılı dokümanlar alınmıĢ ve
görüĢmelerde gerekli notların yazılı tutulmasının yanı sıra ses kaydı da yapılmıĢtır.
BULGULAR VE ANALİZ
Veri toplama aracı olarak yüz yüze görüĢme tekniği kullanılan çalıĢmada, görüĢmeler iki
aĢamada gerçekleĢtirilmiĢtir. Ġlk görüĢme; otelin inĢaat aĢamasından beri iĢletmede çalıĢan teknik
servis müdürü ile gerçekleĢtirilmiĢtir. Bu görüĢmede yetkiliye, “otelin çevre duyarlılığı noktasında su
ve enerji tasarrufu ile atıklara yönelik ne tür uygulamalarının olduğu ve nasıl gerçekleĢtirildiği” sorusu
sorulmuĢtur. Alınan cevaplara göre; Double Tree By Hilton Avanos-Cappadocia otelde su tasarrufuna
yönelik olarak; işletmenin inşaatı esnasında gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Tüm müşteri
odalarında, su akış miktarı kısıtlayan musluk ve duş armatürleri kullanılmıştır. Otelin tüm genel
kullanım alanlarındaki lavabolarda ise su tasarrufuna yönelik olarak fotoselli armatürler tercih
edilmiştir. Enerji tasarrufuna yönelik olarak; otelin tüm ışıklandırmasında led sistemi
kullanılmaktadır. Ayrıca, odalarda misafir yok iken oda enerjisini kesen “energy saver” sistemi
kullanılmaktadır. Otelin doğalgaz ile sağlanan ısınma sistemi ise dış salınımsızdır. Double Tree By
Hilton Avanos-Cappadocia otelde atıklara yönelik olarak; yağ atıkları özel kaplarda depolanıp
anlaşma yapılan yetkili firmaya periyodik olarak teslim edilmektedir. Cam, kağıt ve zehirli atıkların
her biri ayrı kaplarda muhafaza edilip, Avanos Belediyesi’nin anlaşma yaptığı firmalar tarafından
haftanın belirli günlerinde toplanmaktadır. Otelin havuz kimyasallarının atıkları ise, kimyasalları
sağlayan tedarikçi firma tarafından tekrar alınmaktadır.
Ġkinci görüĢme, otelin ön büro müdürü ile gerçekleĢtirilmiĢtir. Ön büro müdürü ile yapılan
görüĢme iki aĢamalı olarak gerçekleĢtirilmiĢtir. Otelin çevre duyarlılığı konusunda yetkiliye; ilk
aĢamada müĢteriye yönelik olarak gerçekleĢtirdiği uygulamalara iliĢkin, ikinci aĢamada ise iĢletme
politikalarına iliĢkin sorular yöneltilmiĢtir. Dolayısıyla ilk aĢamada yetkiliye, “otelin çevre duyarlılığı
noktasında, doğrudan müĢterilerine yönelik olarak ne tür uygulamalarının olduğu ve nasıl
gerçekleĢtirildiği” sorusu sorulmuĢtur. Alınan cevaplara göre; Double Tree By Hilton Avanos-
Cappadocia otelin tüm müşteri odaları anti alerjik odalar olarak tasarlanmıştır. Müşteri odalarında
bulunan yataklar, yastıklar, çarşaflar ve havlular anti alerjiktir. Müşteri odalarının banyolarında
bulunan kişisel bakım ürünleri, cilde zarar vermeyen kaliteli ve orijinal ürünlerden tercih
edilmektedir. Double Tree By Hilton Avanos-Cappadocia otelde müşteri odalarına, çarşaf ve
havluların su ve enerji tasarrufu noktasında, gerekmedikçe üç günde bir değiştirileceğini belirten ve
üzerinde “yeniden kullanım ve az kullanım” sloganı bulunan bilgilendirme kartları bırakılmaktadır.
Ayrıca, odalara müşterilerin çevreye duyarlılıklarını ölçmek adına anket formları da bırakılmaktadır.
450
oldukça hâkim olan teknik servis müdürü ile görüĢme gerçekleĢtirilmiĢtir. Ġkinci ziyarette ise;
iĢletmenin çevre duyarlılığı konusuna, iĢletme politikaları kapsamında bakıĢ açısını belirleyebilmek
üzere ön büro müdürü ile görüĢme gerçekleĢtirilmiĢtir. GörüĢmeler, yüz yüze gerçekleĢtirilmiĢ, her
görüĢme ortalama doksan dakika sürmüĢ, yetkililerden gerekli yazılı dokümanlar alınmıĢ ve
görüĢmelerde gerekli notların yazılı tutulmasının yanı sıra ses kaydı da yapılmıĢtır.
BULGULAR VE ANALİZ
Veri toplama aracı olarak yüz yüze görüĢme tekniği kullanılan çalıĢmada, görüĢmeler iki
aĢamada gerçekleĢtirilmiĢtir. Ġlk görüĢme; otelin inĢaat aĢamasından beri iĢletmede çalıĢan teknik
servis müdürü ile gerçekleĢtirilmiĢtir. Bu görüĢmede yetkiliye, “otelin çevre duyarlılığı noktasında su
ve enerji tasarrufu ile atıklara yönelik ne tür uygulamalarının olduğu ve nasıl gerçekleĢtirildiği” sorusu
sorulmuĢtur. Alınan cevaplara göre; Double Tree By Hilton Avanos-Cappadocia otelde su tasarrufuna
yönelik olarak; işletmenin inşaatı esnasında gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Tüm müşteri
odalarında, su akış miktarı kısıtlayan musluk ve duş armatürleri kullanılmıştır. Otelin tüm genel
kullanım alanlarındaki lavabolarda ise su tasarrufuna yönelik olarak fotoselli armatürler tercih
edilmiştir. Enerji tasarrufuna yönelik olarak; otelin tüm ışıklandırmasında led sistemi
kullanılmaktadır. Ayrıca, odalarda misafir yok iken oda enerjisini kesen “energy saver” sistemi
kullanılmaktadır. Otelin doğalgaz ile sağlanan ısınma sistemi ise dış salınımsızdır. Double Tree By
Hilton Avanos-Cappadocia otelde atıklara yönelik olarak; yağ atıkları özel kaplarda depolanıp
anlaşma yapılan yetkili firmaya periyodik olarak teslim edilmektedir. Cam, kağıt ve zehirli atıkların
her biri ayrı kaplarda muhafaza edilip, Avanos Belediyesi’nin anlaşma yaptığı firmalar tarafından
haftanın belirli günlerinde toplanmaktadır. Otelin havuz kimyasallarının atıkları ise, kimyasalları
sağlayan tedarikçi firma tarafından tekrar alınmaktadır.
Ġkinci görüĢme, otelin ön büro müdürü ile gerçekleĢtirilmiĢtir. Ön büro müdürü ile yapılan
görüĢme iki aĢamalı olarak gerçekleĢtirilmiĢtir. Otelin çevre duyarlılığı konusunda yetkiliye; ilk
aĢamada müĢteriye yönelik olarak gerçekleĢtirdiği uygulamalara iliĢkin, ikinci aĢamada ise iĢletme
politikalarına iliĢkin sorular yöneltilmiĢtir. Dolayısıyla ilk aĢamada yetkiliye, “otelin çevre duyarlılığı
noktasında, doğrudan müĢterilerine yönelik olarak ne tür uygulamalarının olduğu ve nasıl
gerçekleĢtirildiği” sorusu sorulmuĢtur. Alınan cevaplara göre; Double Tree By Hilton Avanos-
Cappadocia otelin tüm müşteri odaları anti alerjik odalar olarak tasarlanmıştır. Müşteri odalarında
bulunan yataklar, yastıklar, çarşaflar ve havlular anti alerjiktir. Müşteri odalarının banyolarında
bulunan kişisel bakım ürünleri, cilde zarar vermeyen kaliteli ve orijinal ürünlerden tercih
edilmektedir. Double Tree By Hilton Avanos-Cappadocia otelde müşteri odalarına, çarşaf ve
havluların su ve enerji tasarrufu noktasında, gerekmedikçe üç günde bir değiştirileceğini belirten ve
üzerinde “yeniden kullanım ve az kullanım” sloganı bulunan bilgilendirme kartları bırakılmaktadır.
Ayrıca, odalara müşterilerin çevreye duyarlılıklarını ölçmek adına anket formları da bırakılmaktadır.
450