Page 465 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 465
inci aĢamada ise, “otelin çevre duyarlılığı konusunda ne tür iĢletme politikaları uyguladığı” sorusu
sorulmuĢtur. Alınan cevaplara göre; “Double Tree By Hilton Avanos-Cappadocia otelin inşaatı
aşamasında çevreye duyarlı çalışmalar yapan bir danışmanlık firmasından destek alınmıştır. Otelin
inşaatında Kapadokya Bölgesi’nin doğal yapısına uygun olan ve bölgede “nefes alan taşlar” olarak
ifade edilen aynı zamanda da yapısı gereği ısı yalıtımı sağlayan “Nevşehir Taşı” kullanılmıştır.
Otelin, yazılı olarak belirlenmiş bir çevre yönetim politikası mevcuttur. Ayrıca, bir çevre yönetim ekibi
oluşturulmuş ve ekibin organizasyon şeması çizilerek, sorumluların görev ve tanımları yazılı olarak
belirlenmiştir. Double Tree By Hilton Avanos-Cappadocia oteli uyguladığı çevreye duyarlı sosyal
sorumluluk projeleri kapsamında; ağaçlandırma projesi yürütmekte ve otelin yemek atıklarını ise
Avanos Belediyesi’nin belirlediği alanlarda sokak hayvanlarına ulaştırmaktadır. Double Tree By
Hilton Avanos-Cappadocia otelde çalışan personele (özellikle kat hizmetleri personeline) altı aylık
periyodlarda çevre duyarlılığı ile ilgili eğitimler verilmektedir. Zincir bir işletmenin üyesi olan otelin
su, enerji ve ısı tüketim miktarları günlük olarak sisteme girilmekte ve böylelikle merkez yönetimi
tarafından kontrol sağlanmaktadır. Ayrıca, otelin Amerika’da bulunan genel merkezinden her altı
ayda bir gönderilen görevliler tarafından, çevre duyarlılığı kriterlerinin otelde uygulanıp
uygulanmadığı denetlenmektedir.

Hem Double Tree By Hilton Avanos-Cappadocia otelinin yetkilileri ile yapılan görüĢmelerde
hem de otele yapılan ziyaretlerde otelin çevre duyarlılığı konusunda oldukça hassas olduğu
görülmüĢtür. 2012 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan yeĢil yıldız alarak, Kapadokya
Bölgesi’nin ilk çevreye duyarlı oteli sıfatını kazanan Double Tree By Hilton Avanos-Cappadocia bu
anlamda piyasada etkin bir rekabet üstünlüğü de kazanmıĢ durumdadır.
SONUÇ VE DEĞERLENDİRME

Günümüzde yeĢil pazarlama pek çok iĢletme tarafından kabul gören ve yoğun rekabet
ortamında, rakiplerinden bir adım daha öne çıkmak için çözüm yolu olarak gördükleri bir pazarlama
anlayıĢıdır. YeĢil pazarlama anlayıĢı iĢletmelere, uzun vadede maliyet avantajı, mevcut pazarda
rekabet avantajı sağlayarak, tüketicilerin satın alma davranıĢlarında olumlu bir etki yaratmalarına fırsat
vermektedir. Yapısı gereği doğal ve ekolojik çevreyi en fazla kullanan sektörlerin baĢında gelen
turizm sektörü de, yeĢil pazarlama anlayıĢını uygulamak durumunda olan sektörlerdendir. Turizm
sektöründe faaliyet gösteren iĢletmeler, çevreye duyarlı bir anlayıĢla hizmet verdikleri sürece,
kaynaklarını oluĢturan unsurları etkin ve verimli Ģekilde uzun yıllar boyunca kullanabileceklerdir. Bu
bağlamda, turizm sektöründe konaklama hizmeti veren otel iĢletmeleri de çevreye duyarlılığı ön
planda tutmaktadırlar. Konaklama iĢletmelerini çevreye duyarlı yaklaĢımla hareket etmeye iten bir
takım faktörler olmakla birlikte, tüketicilerin çevreye karĢı artan hassasiyetleri, rekabet avantajı ve
maliyet tasarrufu unsurları öne çıkmaktadır.

Double Tree By Hilton Avanos-Cappadocia otelde gerçekleĢtirilen çalıĢmadan elde edilen
sonuçlara göre de; otel iĢletmelerini yeĢil yıldız uygulamasına yönelten faktörlerin baĢında maliyet
tasarrufu ve rekabet avantajı gelmektedir. Yasal mevzuat çerçevesinde, yeĢil yıldız uygulamasına dahil

451
   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470