Page 466 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 466
n konaklama iĢletmelerine sağlanan teĢvikler ve indirimler, otellerin çevreye duyarlı konaklama
iĢletmeciliğine yönelmelerinde önemli bir etken olmaktadır. Aynı zamanda, çevreye duyarlılığın
rekabet avantajı yarattığı da çalıĢmadan elde edilen bulgular arasındadır. Ayrıca, Double Tree By
Hilton Avanos-Cappadocia otelde çevreye duyarlılık önemli bir iĢletme politikasıdır. Bu bağlamda,
Double Tree By Hilton Avanos-Cappadocia yönetimi çevreye duyarlı birçok sosyal sorumluluk
projesinin gerek yürütücüsü gerekse de katılımcısı olmaktadır.

Sonuç olarak; önümüzdeki yıllarda turistlerin çevreye ve insan sağlığına duyarlı yeĢil yıldızlı
otelleri daha fazla tercih edeceği düĢünüldüğünde, hem turizm sektörü paydaĢlarının hem de
araĢtırmacıların bu konuya daha fazla ilgi göstermeleri gerekliliği doğmaktadır. Dolayısıyla; turizmde
yeĢil pazarlama ya da yeĢil yıldız uygulamasının birçok farklı boyutu sonraki araĢtırmalarda
çalıĢılabilecek konulardır. Özellikle, yeĢil yıldız uygulamasına turistik tüketicilerin bakıĢ açısı ile ilgili
literatürde yeterli çalıĢmanın bulunmaması gelecek araĢtırmalarda bu konunun çalıĢılması gerekliliğini
ortaya koymaktadır.
KAYNAKÇA
ATAY, Lütfi ve DĠLEK, Emre S.; (2013), “Konaklama ĠĢletmelerinde YeĢil Pazarlama

Uygulamaları: Ibıs Otel Örneği”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler
Fakültesi Dergisi, C.18, S.1, ss.203-219.
CHAN, Eric S.W.; (2013). “Managing Green Marketing: Hong Kong Hotel Managers'
Perspective”, International Journal of Hospitality Management, Vol: 34, pp.442-461.
DEMĠR, Cengiz ve ÇEVĠRGEN, Aydın; (2006), Turizm ve Çevre Yönetimi: Sürdürülebilir
Gelişme Yaklaşımı, Nobel Yayıncılık, Ankara.
DĠLEK, Sebahattin E. (2012), Turizm ĠĢletmelerinde YeĢil Pazarlama Uygulamaları: Bir Alan
AraĢtırması, Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü YayımlanmamıĢ
Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale.
DOĞAN, Tayfun (2012), Turizm ve Çevre ĠliĢkisi Bağlamında Ekoturizmin Çevre Üzerine
Etkileri, Kültür ve Turizm Bakanlığı DıĢ ĠliĢkiler ve Avrupa Birliği Koordinasyon Dairesi
BaĢkanlığı YayımlanmamıĢ Uzmanlık Tezi, Ankara.
EREN, Duygu ve YILMAZ, Ġbrahim (2008), “Otel ĠĢletmelerinde YeĢil Pazarlama Uygulamaları;
NevĢehir Ġli Örneği” 13. Ulusal Pazarlama Kongresi, 25-29 Ekim 2008, NevĢehir, ss. 290-300.
FOSTER, Thomas S.; SAMPSON, Scott E. and DUNN, Steven C.; (2000). “The Impact of
Customer Contact on Environmental Initiatives for Service Firms”, International Journal

of Operations & Production Management, Vol. 20, No.2, pp.187-203.
GREEN HOTELS ASSOCIATION; (2014), http://greenhotels.com/index.php#a, EriĢim Tarihi:

12.11.2014.
GÜNEġ, Gül (2011), “Konaklama Sektöründe Çevre Dostu Yönetimin Önemi”, KMÜ Sosyal ve

Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13 (20), ss. 45-51.
HACIOĞLU, Necdet ve GĠRGĠN, Göksel K. (2008), “Sürdürülebilir Turizm Kapsamında YeĢil

452
   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471