Page 468 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 468
UR REHBERLERİNİN BAKIŞ AÇISIYLA DOĞU KARADENİZ BÖLGESİ’NDE YER
ALAN KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
İsmail KIZILIRMAK1
Sema KÜÇÜKALİ2
ÖZET
Bu çalışmayla, Doğu Karadeniz Bölgesi Rehberler Odası üyesi olan turist rehberlerinin, bölgede düzenlenmiş olan tur
programları sırasında konaklama yaptıkları işletmelerin değerlendirmelerini sağlayarak, bölgedeki konaklama işletmelerine
yönelik algıladıkları imajı ortay a koymak amaçlanmıştır. Değerlendirmede kullanılacak olan ana kriterler; konaklama
işletmeleriyle ilgili genel değerlendirmeler, otele giriş anı ve giriş işlemleri ile ilgili değerlendirme, oda ve sahip olduğu
kalite düzeyi ile ilgili değerlendirme, yeme-içme hizmetleri ve personel ile ilgili değerlendirme başlıklarından oluşmaktadır.
Yapılacak olan çalışma sonucunda, turizm sektörünün önemli unsurlarından olan rehberlerin, mesleki bilgi, görgü ve
deneyimlerinden yararlanarak bölge turizmine hizmet eden Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Artvin ve Gümüşhane’de bulunan
konaklama işletmelerinin mevcut durumunu ortaya koymak amaçlanmıştır. Ayrıca bölgede var olan konaklama işletmelerinin
varsa sorunlarının neler olduğu ve bu sorunlar ile ilgili çözüm önerileri de sunmak amaçlanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Tur Rehberleri, Doğu Karadeniz Bölgesi, Konaklama İşletmeleri, Hizmet Kalitesi
TOUR GUIDES’ EVALUATION ON LODGING ENTERPRISES OF EASTERN BLACK SEA
REGION
ABS TRACT
This study aims at investigating the perceptions of professional tourist guides working in the Eastern Black Sea Region about
lodging businesses in the region. For this purpose, a survey consisting of 39 dimensions under 4 main categories was
conducted to professional tourist guides. These main categories are: general elements, check-in checkout time, quality of
rooms, food and beverage and staff. A total of 13 surveys were analyzed and findings were presented. This paper examined
the current situation of lodging businesses operating in Ordu,, Giresun, Trabzon, Rize, Artvin and Gümüşhane as perceived
by professional tourist guides who are considered important element in the tourism sector through their professional
knowledge and experiences. Suggestions and recommendations were offered throughout this paper.
Key Words: Tour guides, Lodging Enterprises, Eastern Black Sea Region, Service Quality
1 Prof. Dr. İsmail KIZILIRM AK, İstanbul Üniversitesi, ikizilirmak@istanbul.edu.tr
2 Araş. Gör. Sema KÜÇÜKALİ, İstanbul Üniversitesi, sema.kucukali@istanbul.edu.tr
454
ALAN KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
İsmail KIZILIRMAK1
Sema KÜÇÜKALİ2
ÖZET
Bu çalışmayla, Doğu Karadeniz Bölgesi Rehberler Odası üyesi olan turist rehberlerinin, bölgede düzenlenmiş olan tur
programları sırasında konaklama yaptıkları işletmelerin değerlendirmelerini sağlayarak, bölgedeki konaklama işletmelerine
yönelik algıladıkları imajı ortay a koymak amaçlanmıştır. Değerlendirmede kullanılacak olan ana kriterler; konaklama
işletmeleriyle ilgili genel değerlendirmeler, otele giriş anı ve giriş işlemleri ile ilgili değerlendirme, oda ve sahip olduğu
kalite düzeyi ile ilgili değerlendirme, yeme-içme hizmetleri ve personel ile ilgili değerlendirme başlıklarından oluşmaktadır.
Yapılacak olan çalışma sonucunda, turizm sektörünün önemli unsurlarından olan rehberlerin, mesleki bilgi, görgü ve
deneyimlerinden yararlanarak bölge turizmine hizmet eden Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Artvin ve Gümüşhane’de bulunan
konaklama işletmelerinin mevcut durumunu ortaya koymak amaçlanmıştır. Ayrıca bölgede var olan konaklama işletmelerinin
varsa sorunlarının neler olduğu ve bu sorunlar ile ilgili çözüm önerileri de sunmak amaçlanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Tur Rehberleri, Doğu Karadeniz Bölgesi, Konaklama İşletmeleri, Hizmet Kalitesi
TOUR GUIDES’ EVALUATION ON LODGING ENTERPRISES OF EASTERN BLACK SEA
REGION
ABS TRACT
This study aims at investigating the perceptions of professional tourist guides working in the Eastern Black Sea Region about
lodging businesses in the region. For this purpose, a survey consisting of 39 dimensions under 4 main categories was
conducted to professional tourist guides. These main categories are: general elements, check-in checkout time, quality of
rooms, food and beverage and staff. A total of 13 surveys were analyzed and findings were presented. This paper examined
the current situation of lodging businesses operating in Ordu,, Giresun, Trabzon, Rize, Artvin and Gümüşhane as perceived
by professional tourist guides who are considered important element in the tourism sector through their professional
knowledge and experiences. Suggestions and recommendations were offered throughout this paper.
Key Words: Tour guides, Lodging Enterprises, Eastern Black Sea Region, Service Quality
1 Prof. Dr. İsmail KIZILIRM AK, İstanbul Üniversitesi, ikizilirmak@istanbul.edu.tr
2 Araş. Gör. Sema KÜÇÜKALİ, İstanbul Üniversitesi, sema.kucukali@istanbul.edu.tr
454