Page 604 - Stk 2015 Bildiriler E-Kitap
P. 604
kansı 28‟dir. Bu sonuçlara göre, „muhlama‟, „laz böreği‟, „lahana sarma‟ ve „lahana çorbası‟ büyük

bir üstünlükle, bölge mutfağının turizmde en çok kullanılan yemeklerini oluĢturmaktadır.

Tablo 1. Restoran Menülerinde Yer Alan Yöresel Yemekler (n/25)

Yemek Adı f% Fasulye Kavurma 28
21 84 28
Muhlama 14 56 Lahana Lobia 28
Laz Böreği 13 52 Mısır Helvası 14
Lahana Sarması 10 40 14
Lahana Çorbası 5 20 Hamsi Tava 14
HemĢin Helvası 5 20 Ormanlı Hamsi 14
Mısır Ekmeği 4 16 Fasulye TurĢusu 14
TurĢu Kavurması 28 Balık Çorbası 14
Çarhala Balık Kavurma
HemĢin Baklavası

Menülerde yer alan „diğer‟ yemek türleri; „et ürünleri‟, „köfte çeĢitleri‟, „tavuk ürünleri‟,
„kebap çeĢitleri‟, „su ürünleri‟, „tatlılar‟ ve „diğer‟ baĢlıkları altında toplanmıĢ ve Tablo 2‟de
gösterilmiĢtir. Tablo 2 incelenirken yörede büyük baĢ hayvancılık ve alabalık yetiĢtiriciliğinin
yaygın olduğu göz önünde bulundurulmalıdır. Hayvancılık ve alabalık yetiĢtiriciliği nedeniyle
yörede kırmızı et ve alabalık ürünlerinin menülerde sıkça yer aldığı anlaĢılmaktadır. Bu nedenle her
ne kadar alabalık ve et yemekleri ülke genelinde bilinen, yöresel olmayan yemek türleri olsa da,
Doğu Karadeniz mutfağının önemli unsurları olarak kabul edilebilir.

Bu baĢlıklar altında menülerde yer alan yemek türleri incelendiğinde, menülerde en çok yer
alan yemeğin %80 ile (n=20) „ızgara köfte‟ olduğu görülmektedir. Bu yemeği; %68 ile „alabalık‟
(n=17) ve %60 ile „kuru fasulye‟ (n=15) takip etmektedir. Ancak, menülerde yer alan et yemekleri,
kendi içinde toplu olarak değerlendirildiğinde toplam frekansın 61 olduğu, köfte çeĢitleri de dâhil
edildiğinde ise frekansın 83‟e yükseldiği görülmektedir. Diğer baĢlıklarda yer alan ürünlere
bakıldığında; tavuk ürünlerinin frekansının 22, su ürünlerinin 24 ve kebap çeĢitlerinin ise 10 olduğu
görülmektedir. Bu sonuçlardan hareketle Ayder‟de yer alan restoranların menülerinde en çok et ve
et ürünlerinin yer aldığını ifade etmek mümkündür.

Tablo 2‟de yer alan verilerde, geleneksel Karadeniz mutfağında yeri olmayan kebap ve
karides gibi bir takım yemeklerin de, turizm ile birlikte kendilerine yer bulabildikleri dikkat
çekmektedir. Bu durum, görüĢme sonuçlarından elde edilen yeni verilerle birlikte aĢağıda
değerlendirilmiĢtir.

590
   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609